Gå til innhold

Objektiv til Canon EOS 300D


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ca 5000 kroner til rådighet (kanskje til og med 6000 :p ) og har tenkt å kjøpe meg objektiv for det. Jeg har allerede Canon EOS 300D med kit-løsningen, så jeg trenger ikke noe objektiv som er kortere enn 55mm.

 

Jeg er heller ikke så veldig nøye med at objektivene skal være av aller beste supertipptopp-kvalitet, og jeg hadde tenkt på Sigma, Tamron eller liknende. Jeg kunne ha tenkt meg ett teleobjektiv som går minst til 300mm (gjerne med bildestabilisator, men hvis det blir for dyrt trenger jeg ikke det) så billig som mulig, og hvis jeg da etterpå har råd til enda fler vet jeg ikke hva jeg har lyst på... Forslag mottas med takk.

 

Så kommer spørsmålet, oppsummert:

Hvor mange objektiv, og hvilke objektiver har jeg råd til?

 

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen Karl-Peder Sjømæling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv trålet igjennom diverse forum og tester for å finne et bra zoom-objektiv for 5-6000 kr, og jeg kom frem til at Canon 70-200 L f4 vil være et svært bra kjøp (koster 5900 i Norge, og ca 3600 + mva om du bestiller fra USA). Riktignok har dette objektivet ikke IS, og det optimale hadde nok vært å ha 2.8 blender, men spørsmålet er jo hva du skal bruke det til? Dersom det stort sett er utendørs og i dagslys, så skal dette være et utmerket objektiv. Sjekk for øvrig dpreview.com for erfaringer. Har sett flere omtale dette objektivet som det skarpeste de "noen gang har eid".

 

Og dersom du noen gang i fremtiden tenker på å selge og oppgradere til et annet objektiv, vil du nok få langt mer igjen om det er et Canon L-objektiv du selger kontra et Tamron eller Sigma objektiv.

 

T

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg går og venter på et Tamron XR 3,5-6,3/28-300 DI C/AF. Det skal jeg benytte til mitt eos300D. Objektivet er helt nytt og så vidt kommet i handelen. Tror derfor det ikke finnes noen erfaringsdatabase om dette ennå. Ser fram til å prøve det. Skal være leveringsklart for i underkant av 4000.- i neste uke i følge komplett.no

 

Jeg venter spent ..

MVH Roger Johansen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...