Cs-mannen Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 (endret) I dag så trodde jeg alt var helt vanlig på dataen min, men når jeg kom inn på windos så syntes jeg dataen gikk treigt. Så jeg sjekka på Everest Home Edition. Der stod det plutselig at jeg hadde en AMD Athlon XP 1700+ 1500 mhz, før hadde jeg en 2400+ 2.0 ghz. Når jeg skrur på dataen å står det: " Primary IDE channel no 80 conductor" "Installed CPU is unworkable or has been changed" jeg har jo ikke rørt noe! "please recheck the -CPU SOFT MENU Hva kan dette være tror dere? Takker for alle svar. Endret 24. august 2004 av Cs-mannen
Orjanp Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...=feil+hastighet
Jarmo Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Bytt IDE-kabelen til en 80 pins sak(ATA100) og sett FSB opp til 133MHz i bIOS....
Cs-mannen Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 Hvor finner jeg BIOS`n? er newbie... og hvor får jeg kjøpt en sånn kabel du snakker om?
Jarmo Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 (endret) Som regel er delete knappen du skal trykke på når du booter, se etter CPU operating speed eller front side bus speed elns. den skal være 133MHz idette tilfelle. ATA100, IDE kabelen kan du kjøpe hos databutikker eller Webshops.... Endret 24. august 2004 av jarmo
hn66 Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 BIOS er oppstartsprogrammet på PCen. Hvis du er rask til å følge med når PCen starter, vil du muligens se en en svart skjerm hvor det står en del ting om CPU og minne. TD må du trykke en spesiell tast for komme inn i BIOS setup. Som regel er det <Delete>, F1, F2 eller F8, avhengig av din PC. Hvis du aldri har vært innee i BIOS setup før, så anbefaler jeg deg at en kamerat viser deg litt om dette før du prøver for mye selv. Det er faktisk mange magiske parametre å kunne sette som selv de mest nerdete ikke skjønner så mye av...
Jarmo Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116868&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112517&cks=PRL Ikke S-ATA kabel, tror ikke du har et SATA-HK....
boosting Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 I dag så trodde jeg alt var helt vanlig på dataen min, men når jeg kom inn på windos så syntes jeg dataen gikk treigt. Så jeg sjekka på Everest Home Edition. Der stod det plutselig at jeg hadde en AMD Athlon XP 1700+ 1500 mhz, før hadde jeg en 2400+ 2.0 ghz. Når jeg skrur på dataen å står det: " Primary IDE channel no 80 conductor" "Installed CPU is unworkable or has been changed" jeg har jo ikke rørt noe! "please recheck the -CPU SOFT MENU Hva kan dette være tror dere? Takker for alle svar. Er nok ikke noe feil med IDE kabelen (hvis det funket tidligere uten at du fikk denne meldingen). Antakelig har CMOS informasjonen blitt tapt, og BIOS settingene er tilbake til "default". Ta en titt i manualen for hovedkortet ditt, for hvordan du setter riktig CPU hastighet.
Cs-mannen Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 Den sto på 2400+ på hastighet men over to det at den jobber som en 1700+ og det sto 133 på fsb. hva kan det være da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå