Gå til innhold

Passer en ibook for meg ?


Anbefalte innlegg

Hallo har planlagt å selge min stasjonære pc og kjøpe meg en bærbar datamaskin. Jeg har sett en del på ibooken 14" og har lyst til å holde meg innen en ramme på 12 000kr. Tror dere den vil dekke mine behov ? Surfing, chatting (msn), litt spilling ikke mye altså (cs), skole. Jeg vil ha den med på skolen å bruke den i timen. Også vil jeg bruke den hjemme. Hvordan vil den være iforhold til en bærbar pc ? jeg har aldri vært borti mac os og vet ikke noe om det. Jeg laster også ned noen ting hvordan er muligheten for det på en ibook ? takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo har planlagt å selge min stasjonære pc og kjøpe meg en bærbar datamaskin. Jeg har sett en del på ibooken 14" og har lyst til å holde meg innen en ramme på 12 000kr. Tror dere den vil dekke mine behov ? Surfing, chatting (msn), litt spilling ikke mye altså (cs), skole. Jeg vil ha den med på skolen å bruke den i timen. Også vil jeg bruke den hjemme. Hvordan vil den være iforhold til en bærbar pc ? jeg har aldri vært borti mac os og vet ikke noe om det. Jeg laster også ned noen ting hvordan er muligheten for det på en ibook ? takk for alle svar

Surf -> JA

 

Chat -> JA

 

MSN-chat - TJA (du får ikke avaterer, video, voicechat med MSN, men til det er skype snart på plass)

 

CS -> NEI

 

Skole -> JA

 

Nedlastninger -> JA, selvfølgelig. Bilder, filmer og egen musikk som folk legger ut på fildelingsnettverkene, seff :)

Lenke til kommentar

vel, her er en liste over programmer du bør prøve :)

 

Audion ligner på winamp bare på mac, og har mange flere muligheter og funksjoner enn iTunes.

VLC meget bra video spiller.

Transmit FTP klient :)

Konfabulator for å ha kule "widgets" på skrivebordet.

Firefox veldig bra nettleser med nyttige funksjoner.

Tomato torrent bra bittorrent klient.

 

og andre kule programmer: http://unsanity.com/products/

 

håper dette hjalp :p

Lenke til kommentar
hvordan er det om jeg for eksempel skal overføre det jeg har skrevet på ibooken til en windows maskin ? funker det fint med tanke på formater og sånne ting ?

Hvordan du gjør det kommer helt ann på hva slags formater du jobber med. Du kan skrive i TextEdit på Mac'en og overføre det til Windowsmaskinen og åpne det hvor som helst.

TextEdit kan også åpne Word dokumenter så du behøver jo egentlig ikke Word. Ganske morsomt at programmet som følger med systemet på Mac kan åpne microsoft sitt tekstdukument, mens Windows ikke kan dette.

Lenke til kommentar
vel, her er en liste over programmer du bør prøve :)

 

Audion ligner på winamp bare på mac, og har mange flere muligheter og funksjoner enn iTunes.

VLC meget bra video spiller.

Transmit FTP klient :)

Konfabulator for å ha kule "widgets" på skrivebordet.

Firefox veldig bra nettleser med nyttige funksjoner.

Tomato torrent bra bittorrent klient.

 

og andre kule programmer: http://unsanity.com/products/

 

håper dette hjalp :p

Jeg ville byttet ut VLC med MPlayer!

Lenke til kommentar
Jeg ville byttet ut VLC med MPlayer!

Jeg derimot, ville byttet ut mplayer med VLC igjen. 8)

 

Ellers har man jo OmniWeb, en ypperlig webbrowser med pop-up-blocking, ad-blocking, per-site-preferences, "OmniTabs", og en hel del mer jeg ikke kommer på.

 

BitTorrent, IMHO den beste BitTorrent-løsningen for mac.

 

Speed Download, en knallbra download-manager (shareware).

 

Proteus, multinettverks-IM! Gjør vel stort sett det samme som Adium, men nok et alternativ.

 

SubEthaEdit, teksteditor med syntaxhighlighting for et par dusin programmeringsspråk, samt "multiplayer". :love:

 

Transmit, fet FTP-klient (shareware).

 

Xcode, gratis utviklingsverktøy fra Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...