trashcan Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Ok, jeg er i ferd med å kjøpe en PC. Har ikke gjort dette på en del år, så jeg er litt overvelda av hvor mange nye ting som er på markedet. Uansett - jeg har etterhvert begynt å helle mot Raedon X800 256. dette koster da oppimot 3500,- kroner, noe som er en liten formue. Om det er Raedon eller Geeforce har vel egentlig ikke så mye å si i det store og det hele. MEN trenger jeg et så killer kort? jeg kjøper mitt skjermkort hovedsaklig for å kunne rendre - ja, jeg kommer til å spille spill med maskinen. Garantert se på Doom3 og ikke minst Half-Life 2. Noen påstår at det er mer maskin kraft og ikke skjermkort som skal til når man rendrer i 3D studio etc, og at man derfor ikke trenger et Kick Ass skjermkort. stemmer dette? Systemet mitt kommer til å ha en 3.0 Gig pentium med 1 GB ram (hvorav det finnes altfor mange typer...) Derfor spør jeg: Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe med tanke på rendring og 3D modellering?
El Fantasma Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Du har ganske rett, du trenger nødvendigvis ikke et killer kort... Et Radeon 9800 PRO kort er å anbefale...MYE skjermkort for pengene! http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=135854
Denethor Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 (endret) Edit: Leste ikkje innhold godt nok Endret 24. august 2004 av Denethor
DaWeed Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Det må jo være en grunn til at det finns egne kort som f.eks FireGL og Wilcat som er laget for de som driver med sånt profesjonelt. Du får høre med noen som forstår seg på disse kortene
trashcan Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 ok, nå lurer jeg bare på et par ting til.... eller for å oppsumere hva jeg har funnet ut.. FireGL og WilCat er meget dyre kort og jeg har ikke bruk for slike killerkort enda. Man trenger altså ikke Radeon x800 etc kort, det holder med 9800 Pro Man finner rimelige GeForce 6800 kort som er bedre enn 9800 pro... iallefall i følge denne threaden... så mine valg er som følger: Enten kjøper jeg X800 kortet til 3400 - Dette er overkill eller så kjøper jeg det billige Geforce 6800 - Virker veldig strippet, spørsmålet er hvor strippet Eller 9800 Pro - garantert success Så, er det vits å gå for det billige geforce 6800? eller er det bare full pupp 9800 PRO?
Manuel Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 (endret) Gå for NVIDIA: De lager faktisk drivere. Dessuten får du muligheten for å prøve ut "neste generasjons" grafikkort til en forholdsvis rimelig penge. Endret 24. august 2004 av Manuel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå