Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sperre på bruk av felles nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg sitter og spiller Joint ops med 14-30 ping, så plutselig spretter den opp i 1000! Vi er flere som deler en linje og jeg mistenker en for å ta grovt for seg av kapasiteten vår siden det plutselig blir så dårlig ping.. Er det slik at windows begrenser seg til å bruke maks 20% av delt linje? Og går det ann å slå av slik at en person kan grabbe all kapasiteten på linjen? Hvordan gjør en det?

Det er i hvertfall utrolig irriterende:-(

Håper på svar før jeg går og kjefter på synderen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen mulighet for å kutte noen eller administrere linjen på den måten.. Er bare en forsmådd bruker.. Finnes en slik begrensning i windows og kan man slå av denne? Lurer på om det er derfor?

Skrevet

Du kan installere netlimiter, det begrenser farten, men det må du installere på kvar maskin... så vis dei vil laste ned, så kan dei jo bare disable netlimiter når dei skal laste ned, så får du samme problemet.

Netlimiter fønker!

Skrevet

Letet etter liknende løsninger men fant en løsning som er utrolig lett tilgjengelig, nemlig å bruke Windows´ innebyggede 'Scheduled Tasks' oppsett, for så å klokke inn at f.eks P2P-software starter automatisk klokken 12:00 hver natt, for så å slå seg av f.eks 16:00 på dagen.

Om mulig så kan du jo be dem som sluker båndbredde til å gjøre dette, så du får spille i fred og ro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...