Zarckoon Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Programmet (Asus SmartDoctor) som styrer viftehastigheten til mitt grafikkort (Asus V9570 GeForce FX5700) får ulike programmer til å henge, blandt annet en del spill. Foreløpig løsning har vært å stenge programmet, hvilket medfører at vifta går på full hastighet. Er det noen som har en bedre løsning? By the way: Jeg har sendt to forespørsler via Asus sin support side, uten at de svarer! På forhånd takk!
Traxco Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 er du sikker på at ditt kort støtter Asus SmartDoctor da ?
Zarckoon Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 Kortet støtter smartdocktor. Dette programmet fulgte også med på driver cd'n til kortet. Når smartdoctor'n startes reguleres vifta ned. Vifteturtall og temperaturer kan avleses i programmet. Smartdoctor'n har en del funksjoner i forhold til overklokking, men disse har jeg ikke benyttet.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 er du sikker på at ditt kort støtter Asus SmartDoctor da ? Det er nok heller omvendt.. "SmartDoctor" støtter kortet.. Min erfaring er at det er ett dårlig testet program.. Synd egentlig.. det er en kjekk utility.., men på mitt Asus 9600XT krasjer det skjermkortet med en gang du prøver å bruke det til noe...dvs. justere frekvenser..(f.eks. "Set Default"). Mulig det funker bedre på Geforce-kort.
Zarckoon Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 Min erfaring er at det er ett dårlig testet program.. En bedre løsning var vel om det hele ble administrert lokalt på kortet, dynamisk justering av vifte og klokkehastigheter uten at windows er involvert. Det må være noen kort i markedet som fungerer slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå