Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men får man ikke skarpere bilder enn DET der med eos300?! Skjerpings gutt,  sett deg inn i kameraets funksjoner, og host opp noen skarpe fine bilder. Hvis ikke, kan du godt gi meg kameraet :)

Helt enig. Kan nok egentlig en del med kamera, ( går 2.MK) men det var veldig dårlig lys. Og så skulle jeg ha bilde veldig lavt og da ble det vanskelig å se i søkeren. Og autofokusen så ut som sleit med det dårlige lyset. Blits ville jeg ikke bruke.

 

Hvis noen skal ha Dgital speilrefleks vil jeg anbefalle Nikon D70.

 

PS: Det er skolen sitt da :(

 

Kanskje jeg skal sende en mail til diplom is, og endre navn til "The Diplom project"... :hmm:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en ny Update:

 

Har satt sammen rammen/"kroppen" og sagd til noen nye biter.

Trykk på bildet forfra for mer tydelig beskrivelse av hvor delene skal.

Vanntank=denne med denne.

 

18.jpg

 

19.jpg

 

Så da mangler det en mer patent løsning for å holde strømforsyninga på plass (den er tung). Blir vel en "planke'" under og noen form for metaller som holder fast. Skal se hva jeg finner i butikken.

 

Så er det plexiglass, og så er det egentlig bare å begynne å lime fast ispinner.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Så da mangler det en mer patent løsning for å holde strømforsyninga på plass (den er tung). Blir vel en "planke'" under og noen form for metaller som holder fast. Skal se hva jeg finner i butikken.

Strømforskyninga kan du vel ha i bunn av kabinettet. Det skulle vel være plass til både den og vannkjøling. Og kabinettet blir mye mer stødig.

Lenke til kommentar
Takker :D

 

La meg presentere et lite regnestykke for dere:

 

1 stk Pinup : 10,-

100stk. ispinner: 19,50,-

I denne hardisk-holderen ble det brukt over 150 pinner. Så man vil altså trenge en del mer for hele kabinettet.

Et grovt overslag:

10*1000=10'000 NOK

19,50*10=195NOK

 

Penger spart: 9805NOK

 

:tease::p:tease:

En Pin-UP koster da vel bare 5-6 kroner på Rema 1000 ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg gjort om så strømforsyninga ligger nederst og satt inn en ekstra "planke". Nå trenger jeg plexiglass.

 

Hvor får jeg tak i Plexiglass i Oslo?

Spørs jo hvor mye du skal ha. Er det snakk om veldig lite, anbefaler jeg Clas Ohlson, der du får det meget billig i små stykker (25 x 25 elns). Hvis ikke må du nok på en glass-mester av ettellerannet slag. Vær obs på høye priser :ermm:

 

Eller syns jeg dette er et orginalt prosjekt som i tillegg er godt utført, kommer nok til å følge med videre :cool:

Lenke til kommentar
Takker :D

 

La meg presentere et lite regnestykke for dere:

 

1 stk Pinup : 10,-

100stk. ispinner: 19,50,-

I denne hardisk-holderen ble det brukt over 150 pinner. Så man vil altså trenge en del mer for hele kabinettet.

Et grovt overslag:

10*1000=10'000 NOK

19,50*10=195NOK

 

Penger spart: 9805NOK

 

Nei, nei. Hør nå her.

En 10 pakk med pin up eller lollipop koster ikke mer enn 19.90,-

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

Aldri sett før...Link?

 

Når det gjelder plexi-glasset, så har mine manglende snekkerferdigheter og utstyr nå kommet fram ved at ruta hvor det skal sitte ikke er helt rett. den er 2mm høyere i toppen... :( Det betyr at jeg enten må få tak i et verktøy så jeg kan rette opp, eller montere en vanlig rute og fylle med noe i kantene(antakelig mest sannsynlig). Siste alternativ er da og bestille spesialmål. Noen som tilfeldigvis har noen gode glassbutikker? :hmm:

 

Suzze: Kanskje vi møtes i norgesmesterskapet i indoorfotball... :thumbup:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Aldri sett før...Link?

 

Meg du refererte til?

 

I så tilfelle finner jeg ikke noen link nå, men det jeg enker på kan kjøpes i enkelte hobbyforetninger. Det er en greie som limes på "glasset" som ligner på blyet i blyglassvinduer. og så kan du bare male med enkle farger på glasset mellom "blyet" for å få en tilsvarende effekt av vanlige blyglassvinduer. Det er ganske enkelt å gjøre, og resultatet kan bli gankse stilig. Mine småsøsken, de er en del år yngre enn meg, gjorde det til jul i fjor og det ble stiligt.

Lenke til kommentar
Deg jeg referer til ja ;)

 

Jeg vet veldig lite om hva du snakker om. Har f.eks aldri hørt om blyglass :blush:

 

Men hvis jeg forstår riktig er det da en form for maling som males på plexiglass. Så kan man ta fra sin kunsteriske side og male i vei?

Når jeg prater om blyglass prater jeg om slikt som finnes i kirker med mange farger. Om jeg faktisk kaller det med riktig navn vet jeg ikke, men jeg tror det.

Og når man lagde slikt i gamle dager hadde man glassplater i forskjellige farger som man hadde bly mellom for å holde det på plass. Derav navnet.

 

Det jeg foreslo er å kjøpe jukse bly som man bare limer oppå plexien (eventuelt glasset) og maler glasset i forskjellige farger slik at man år det motivet man ønsker seg.

se her fant jeg en lenke: http://www.blyglass.no/

Lenke til kommentar

Har sendt en mail til blyglass.no nå.

Får se hva de sier om prisen. Hadde vært kult det, men jeg har inget bilde å "trykke" da... :hmm:

Kanskje jeg må lage en logo for meg selv... :hmm:

 

EDIT: Fikk mail fra blyglass-mannen nå:

Pris: Avhengig av detaljrikdommen. Fra 6000,- /kvm for enkelt motiv til 8000/kvm for detaljrikt motiv.

For ditt vindu på 0,25 kvm blir prisen ca. 1750,- for middels detaljrikt motiv.  

I tillegg tar jeg 500,- for utarbeidelse og klargjøring av motiv. Selve glasset (plexi eller vanlig - ca. 500,-/kvm) og transport kommer i tillegg (vi er ofte i Oslo, så det kan jo gå greit)

Hvor skal motivet monteres

 

...Yeah-right... :ohmy:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...