Pirka Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Hei ! Lurte på om det er mulig å få mer hester av en Suzuki Swift 1,6 95hk - 90 model. Noen som har gjørt det ? Er det mulig med en liten turbo-lader ?
trra Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 (endret) Turbo er nok mulig, men det koster jo fort en del. Får vel kanskje ut 25-35hk med turbo på den motoren uten å gjøre noenting med selve motoren. Endret 23. august 2004 av trra
Pirka Skrevet 23. august 2004 Forfatter Skrevet 23. august 2004 Ok, hvor mye koster turbolader da ???
trra Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) tja, det kommer jo helt anpå om du kjøper ny eller brukt, alt fra 2-3K og oppover. Itilleg så burde du ha en ladeluftkjøler, koster fra 1-2K. Har du forgasser eller innsprut? Viktig at bilen får nok bensin når du setter på turbo, for lite bensin= ødelagt motor, så det kan hende du må modifisere innspruten til å gi mer bensin, f.eks med flere dyser. Du trenger også en del andre ting, dumpventil osv. Endret 25. august 2004 av trra
Stig-Arne Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Nå er ikke jeg noen ekspert i noe som helst innenfor motor og bil. Men må du ikke skifte stempel,forsterke her og der. for å kunne settte på turbo og i tillegg ha en motor som holder? Og du trenger jo ikke dumpventil heller da.. Endret 25. august 2004 av Stig-Arne
trra Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Så lenge kompresjonen på motoren ikke er over 9-9,5 :1 og du ikke lader mer enn 0,5-0,6 bar, så trenger du ikke nye stempler osv. Varier selvsagt fra bil til bil, men det er sånn generelt. Holdbarheten blir riktig nok noe redusert, kjører du som carlos sainz hele tiden så overlever nok ikke motoren lenge, men ved normal kjøring så holder det. Er jo en haug med andre ting man må tenke på også. f.eks : -girkasse\drivverk, holder det? -Bremsene, hvor mye er de godkjent for, muligens de må oppgraders? -Får man godkjent det? og du trenger ikke dump, men noen av de gir jo fin lyd, det er jo halve moroa Endret 25. august 2004 av trra
Pirka Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 Mange takk for hjelpen, skal spøre nærmere hos Suzuki om hvor mye turbo tåler motoren.
Pirka Skrevet 26. august 2004 Forfatter Skrevet 26. august 2004 16 ventiler har det noe å si om man skal ha turbo ???
trra Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 16v, altså 4 ventiler pr sylinder når du har 4 sylindra motor kan være en fordel hvis tennpluggen står midt i forbrenningskammere, gjør som oftest det på 4v. Hvorfor det er en fordel vet jeg ikke, har bare hørt og lest det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå