Gå til innhold

Buffer Level i Nero varierer VELDIG....


ettern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge bufferlevel ikke går ned til 0% så vil brenneren yte maks. Bufferet er bare et mellomlager før det blir brent på platen, men så lenge den aldri går tom stopper ikke brenneren opp for å vente på mer data.

 

Min DVD brenner, NEC ND1100 4X DVD+R/W, hopper bare fra 80 til 100%, men det er jo 4X da...

 

Har du sjekket om stasjonen er i DMA mode? Et eldgammelt problem, men like så...

Lenke til kommentar

Vel, hvordan bufferen oppfører seg avhenger jo selvsagt av hvor god maskin du har, men jeg opplevde et lignende problem med min plextor 24X cd-brenner for en tid tilbake. Bufferen sto og danset frem og tilbake og det tok to år å brenne en plate. Hadde ikke lagt inn noen programmer eller byttet ut noen maskinvare. Bare en av de tusenvis av slik irriterende, tidkrevende og totalt unødvendige feil som følger med windows. Løste seg ved en reinstallasjon - slik som alt annet.

Lenke til kommentar

Hmmmmm, en kamerat prøvde nettopp brenneren i sin maskin og der er bufferen stabil på 98% Så jeg tror ikke det er vanlig at den skal variere så sinnsykt som den gjør hos min. Er vel heller ikke vanlig at jeg bruker 6-7 min på en cd heller?

 

Har forresten kjøpt ny data så jeg tror ikke det er det som gjør det!

 

 

Hjelp!!!!!

Lenke til kommentar

Det er vanlig, ihvertfall hopper den her hos meg. Hvor rask brenner har du? Sjekk at hastigheten står på max eller nesten max, både i brenneprogrammet og ved å høyreklikke på stasjonen -> egenskaper ...osv...

 

"Buffer underrun error avoided X times" betyr vel at programmet/brenneren forhindrer at bufferen faller ned på 0%.

 

 

 

Tresprit: har også hatt en slik brenner (står i gamlepcen). Det er den som hopper slik (har ikke testa 2510'en ennå), men cdene tar forholdsvis kort tid å brenne, selv om jeg har satt speeden ned. Dette fordi det kommer som regel "hakk" i platene når jeg brenner musikk, men disse legges bare merke til på bestemte spillere, som f.eks. min discman, men ikke annlegget... :hmm:

 

Har ikke prøvd å reinstallere, og har ikke planer om det heller... ;)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er jeg som har testet brenneren til Ettern.

 

Den er av typen Plextor PX-712A.

Problemet er at den på på hans maskin går veldig ujevnt, dvs bufferen tømmer seg hele tiden og bruker tid på at den skal fylle seg igjen. Dette skal ikke være nødvendig på en brenner med 8MB buffer, mens de fleste har bare 2MB. Tiltross for at han har spillter ny PC så fungerer den ikke opptimalt. Har testet brenneren både som master og slave på begge kontrollerene, samme problem. Har også sjekket at disse kjører i DMA og PIO mode. Selv min brenner med bare 2MB buffer ligger konstant på 98% (nero). Har også testet div kabler. Har prøvd både på 4x og 8x, siden dvd-platene ikke støtter høyre hastighet. Også oppgradert firmware i brenneren.

 

Noen nye glupe idèer der ute?

Lenke til kommentar
"Buffer underrun error avoided X times" betyr vel at programmet/brenneren forhindrer at bufferen faller ned på 0%.

Det betyr vel at bufferen gikk ned til 0%, men at brenneren stoppet brenningen frem til det ble levert en jevn datastrøm igjen (begynner vel å brenne når bufferen når 100% igjen).

 

I hvertfall slik det virker for meg.

Maskinene min er generelt treg, bruker mye ressurser, og har "bare" 512MB minne. Er som regel der feilen ligger, ikke i maskinvaren.

 

Du kan prøve å avslutte alle programmene i bakgrunnen, sjekk også for Spyware eller annet tull som kanskje stjeler ytelse. OG...de fleste disker gjør en veldig dårlig jobb når den har flere skrive/lese operasjoner på en gang, så prøv å la den brenne uten at du laster ned, kopierer, spiller, etc...

Lenke til kommentar

Fury har rett. Jeg hadde samme problemet og det skyldtes at brenneren kjørte i PIO-mode. Den MÅ stå i DMA for å unngå problemet.

 

Løsning som skal fungere: Avinstaller brenneren (fra control-panel->system-> devicemanager/hardware), reboot og la XP finne den på nytt. Sjekk at den nå kjører i DMA-mode.

Lenke til kommentar

Har sjekket dette som nevnt over. Den står i DMA og _ikke_ PIO.

 

PCen er som sagt ny (XP3200+, 1024MB ram, Radeon X800 pro + + ) Så tviler på at den krever for mye resurser. Ettern kjører forresten Win2k SP4 og ikke XP, noe jeg gjør. Skal vel ikke ha no å si d?

Lenke til kommentar

Siden problemet kun oppstår på en maskin kan vi utelukke at det er brenneren det er noe galt med.

 

Har du byttet IDE-kablène? Ikke bare bytt den ene, bytt begge.

 

Står diskene på DMA etter 5-6 brenninger også? Windows prøver så vidt jeg husker DMA3, DMA2 og DMA1 før den går over i PIO modus. (Saktere og saktere)

 

Prøv å fjerne Diskkontrollerne i tillegg til brenneren i Enhetsbehandling. Boot på nytt og maskinen vil finne dem på ny. Boot igjen og prøv en brenning.

 

Prøv å se om du får samme problem når du simulerer en brenning i NERO.

 

Trykk CTRL ALT DEL og se på cpubruk under brenningen.

 

Har du lagt inn alle IDE-drivere? Chipsettdrivere?

 

Sjekk om det er kommet ny firmware på Plextors hjemmesider. Det kan jo være bugs i denne som gjør at den krangler med hk eller lignende (Stranger things have happened)

 

Siste løsning er å reinstallere som nevnes over. Da kvitter man seg med gammel grums som ligger igjen....

Lenke til kommentar

Har akkurat satt i min Plextor dvd-brenner av samme type, og har samme problemene. Tror ikke det har noe med brenneren å gjøre, hadde nemlig samme problem med den forrige brenneren.

Ser at den bruker 100% cpu kraft når den brenner (P4 2,6MHz). Er det normalt?

Må jeg sjekke om den er pio eller dma i bios, eller er det andre måter å se det på?

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus A7N8X Deluxe hovedkort.

Og min erfaring er at hvis jeg installerer Nvidia IDE driverene som kommer med Nforce driverene. Så fungerer brenning merkverdig dårligere.

 

Jeg opplever bl.a at bufferen i Nero beveger seg fra 0 - 100 "i hytt og gevär".

 

Hvis jeg bruker default windows idedrivere så fungerer brenning mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...