Gå til innhold

Fil-endelse / Extensions Guide

Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Skrevet

Det er et såkalt CD-image. Du må åpne brenneprogrammet ditt, som sikkert er Nero og velge "brenn image". Jeg vet ikke om WMP kan gjøre dette.

.cue/.bin

The .cue / .bin format developed by Jeff Arnold for CDRWIN can encode CD Image formats in either 2048 or 2324 bytes per sector. The .bin file is a BINary copy of an entire CD/DVD disc. The BIN file contains all the data stored on the original disc including not only its files and folders but also its system-specifics information, for example, bootable information, volume, volume attributes and any other system-specific data. BIN files are usually bigger than .iso files because in contrast to .iso files they are not a bit for bit copy of the entire CD/DVD.

The .cue file is a datasheet that describes the data stored in the .bin file. The .cue file is in fact a plain text file. A typical .cue file is as follows:

FILE "IMAGE.BIN" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00

The file would be saved as IMAGE.CUE

Sitatet er lisensiert under FDL
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

evt. så kan du laste ned daemon tools for så å emulere fila i en virtuell cd/dvd spiller for å se på innholdet/innstallere program om d e d d e snakk om..

På det viset slipper du å brenne ut programmet for å innstallere d.. :)

• 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg har en cd jeg skulle rippe inn på dataen,men så er sangene .cda-filer,og jeg klarer ikke spille av i noen av de utallige programmene mine,eller å rippe den. Hvilket program trenger jeg? Jeg prøvde linken i førstepost,men resultata der ble gresk for meg :dontgetit:

Edit: gikk bra når jeg brukte et skikkelig rippeprogram, i stedet for lamme media player.

Endret av SpecialK
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...