Gå til innhold

Valgets kval, Logitech eller Megaworks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at det er en demo vare betyr jo bare at en enten brukte angreretten sin på å sende den tilbake, at de hadde lyst å prøve den de nede på komplett sine lager eller at den har en liten småfeil, men dette står det ikke noe om, det står bare "demobrukt, slitt embalasje!"

 

H.kon

Lenke til kommentar
lavere hz range enn logitech sin...også er den bedre ifl. tester

Bedre i følge tester? Kan du gi meg linker? Lavere hz gir det mer digg bass?

 

Vet ikke helt om jeg tørr kjøpe demo..

Vist det er et problem på demovaren har du jo angreretten akkurat som på ale andre varer du kjøper over nettet!

Lenke til kommentar

Jeg ville heller valgt Altec Lansing 5100 til 1.295,-

 

Hvorfor ikke Logitech? Jeg mener at Logitech bør holde seg til det de er flinkest til, og det er tastatur/mus/webcam. Har bl.a. dårlig erfaring med headset som de har laget, og jeg forventer ikke så mye mer fra 5.1-høyttalersett heller.

 

Hvorfor ikke Creative? Har ikke noe særlig imot Creative, men ble mer imponert av Altec Lansing 2100 enn av (ett av) Creatives 5.1-sett (er ikke sikker på hvilket, de har så mange). Dessuten liker jeg designet til Altec Lansing bedre.

 

Men om THX-støtte er viktig for deg, velger du Megaworks.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller valgt Altec Lansing 5100 til 1.295,-

 

Hvorfor ikke Logitech? Jeg mener at Logitech bør holde seg til det de er flinkest til, og det er tastatur/mus/webcam. Har bl.a. dårlig erfaring med headset som de har laget, og jeg forventer ikke så mye mer fra 5.1-høyttalersett heller.

 

Hvorfor ikke Creative? Har ikke noe særlig imot Creative, men ble mer imponert av Altec Lansing 2100 enn av (ett av) Creatives 5.1-sett (er ikke sikker på hvilket, de har så mange). Dessuten liker jeg designet til Altec Lansing bedre.

 

Men om THX-støtte er viktig for deg, velger du Megaworks.

De fristet ikke ;)

 

Venter bare på svar fra GRendal..

Lenke til kommentar

Essensen i posten min var at lyden som Altec Lansings 2.1-sett ga fra seg, var bedre enn Creatives 5.1-sett. Derfor, mener jeg, har Altecs 5.1-sett potensiale til å være bedre enn Creatives 5.1-sett.

 

Dessuten er satelittene til Altec slanke og har tunge stålføtter, mens Creatives satelitter er klumpete kubeforma skapninger med plastføtter.

Lenke til kommentar

Ser ut til at du allerede har tatt avgjørelsen, men kommer med en liten tilbakemelding uansett... Jeg har selv kjøpt Cambridge Megaworks 550d 7.1 og er kjempefornøyd med det settet. Eneste logiske valg av lydkort er Creative Audigy 2 zs til mitt oppsett. Jeg spiller spill og da vil jeg gjerne ha støtte for EAX. GRendal nevner lavere Hz på Cambridge settet, jeg regner med at han tenker på lyden i det øvre sjiktet av frekvensspekteret. Cambridge har bare et element i satelittene noe som gir dårligere deling av lyden en Logitech's satelitter som har egen diskant og mellomtone. Bass er det i allefall mer en nok av i MegaWorks. En annen ting jeg har merket meg med MegaWorks er at du kan skru lyden på fullt, enten det være seg musikk, film eller spill, og anlegget spiller allikevel rent - og HØYT! Konklusjonen min er derfor at ønsker du et anlegg som spiller særdeles rent og pent (til PC-høytalere å være), så vil du ha Logitech. Er du ute etter et allround anlegg med mye punch, anbefaler jeg Cambridge. Uansett valg tror jeg du vil bli fornøyd. Logitech har forøvrig en mer fancy kontroller av anlegget.... Lykke til!

 

(PS! THX merkingen av PC-høytalere tror jeg ikke du skal legge vekt på, det er bare Lucas Films Ltd. som har funnet nye kanaler for å tjene penger! THX godkjenningen av MegaWorks har lite til felles med "ekte" THX godkjenning av kinoer og "ordentlig" AV utstyr!)

Endret av #Pazuzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...