Iyon Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Har fått det nye systemet opp og kjøre, en 3500+ på MSI K8N Neo2, skal nå formatere og sette opp raid'et på native raid kontroller. Bør jeg velge Windows xp 64bit, eller er det minimal ytelsesforskjell ved vanlig bruk i forhold til standard xp pro?
Tåkefyrste Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Det skal vel være opp til 20% bedre ytelse på 64bits systemer, men jeg ville ha ventet, da det er mangel på drivere, programmer (og ikke minst spill ) osv til winxp 64bit for øyeblikket. En gang i fremtiden blir det vel et godt alternativ
fredriku Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Det skal vel være opp til 20% bedre ytelse på 64bits systemer, men jeg ville ha ventet, da det er mangel på drivere, programmer (og ikke minst spill ) osv til winxp 64bit for øyeblikket. En gang i fremtiden blir det vel et godt alternativ Kunne ikke vært mer enig! Da jeg selv prøvde 64bits OS, så var den eneste fordelen jeg fant at det var kjapt til å sru seg av.. Mangel på drivere o.l gjorde det svært vanskelig å bruke, og det var ikke direkte pent OS. Så ut som Windows 2000 på en måte...
snorreh Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 GamePC tester Windows XP Professional x64 Edition Build 1218 her: Shaping Up Nicely: Microsoft’s XP Professional X64 Edition With every major milestone release, Microsoft’s 64-bit Windows variants are getting faster and more stable. While some minor quirks remain, the operating system as a whole is a very impressive product, especially given the high pressure nature of this release and the ever-changing 64-bit processor landscape. While wide driver availability issues certainly loom in the distance, the stability of the core OS is certainly at a release quality level. Build 1218 is a major step forward for Microsoft’s 64-bit Windows program, as we’re finally starting to see performance increases over today’s 32-bit Windows XP variants. This could be due to optimizations on the OS level, the addition of 64-bit DirectX 9.0 components, nVidia’s 64-bit Forceware drivers, or a combination of all of the above. While performance varies from application to application, many applications and games are now seeing noticeable performance boosts under 64-bit Windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå