Gå til innhold

Anbefalte innlegg

:dontgetit: Så at nye EOS 20D kunne forhåndsbestilles for 10900,- pluss moms på en nettbutikk som Foto.no skrev om.........

Er det mulig at det blir så rimelig ???

Og jeg som nettopp kjøpte meg 10D :D

Jaja....jeg visste jo om at ny modell ville komme i september, men trodde ikke at den ville bli så rimelig.

Forandringene var heldigvis ikke så avskrekkende store.

Fler megapixler , hurtigere serieoptak og hurtigere start.

Går vel utifra at jeg kan ta like gode bilder med 10D :yes:

Men den nye 20D blir vel en "killer"

Blir spennende å se testene som kommer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst fotografen det kommer ann på... 10D blir jo ikke noe dårligere selv om ett bedre kamera kommer på banen, og det vil uten tvil komme et bedre og antagelig billigere kamera i samme klassen om ett år eller 2....

 

Prisen du referere til er forresten +mva.... og er litt usikker på om det nevnte firma selger til privatpersoner , eller bare til fotografer/firmaer....

Lenke til kommentar

Skal vi tro at Canon fortsatt er like flinke til å levere nye, populære kamera rundt lanseringsdato som før, så blir det vel mulig for den vanlige mann i gata å få tak i dette kameraet sånn i... tja... februar neste år? September er vel den måneden de regner med at det første kameraet kommer, men vi vet jo alle hvor lang etter lanseringstidspunktet det ble mulig å få tak i en 300D.

 

Kameraet har vel en veil. pris på rundt 15-16.000, men regner med at det blir en god del billigere enn det rundt omkring når det begynner å bli tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Så at nye EOS 20D kunne forhåndsbestilles for 10900,- pluss moms på en nettbutikk som Foto.no skrev om.........

 

Hvor har du sett den prisen?

 

Jeg skal bestille meg et 20D, men det er fordi jeg har planlagt lenge å skaffe meg et DSLR til. Jeg tror nok ikke jeg hadde brydd meg noe særlig om det hvis jeg hadde en 10D. 10D er et flott kamera.

Endret av Brathaug
Lenke til kommentar
Så at nye EOS 20D kunne forhåndsbestilles for 10900,- pluss moms på en nettbutikk som Foto.no skrev om.........

 

Hvor har du sett den prisen?

 

Jeg skal bestille meg et 20D, men det er fordi jeg har planlagt lenge å skaffe meg et DSLR til. Jeg tror nok ikke jeg hadde brydd meg noe særlig om det hvis jeg hadde en 10D. 10D er et flott kamera.

Jeg leste det på www.foto.no og prisen var visst hentet fra www.specter.no

Lenke til kommentar

Hvor har du sett den prisen? 

Jeg leste det på www.foto.no og prisen var visst hentet fra www.specter.no

Det er uten mva, og kun til forhandlere virker det som. Det er altså innkjøpspris.

 

EDIT : Det er visst pro pris, til profesjonelle brukere som vanligvis kjøper ett visst kvantum. Tror derfor den vanlige bruker kan se langt etter den prisen nå helt i begynnelsen. Når Canon ikke klarer å levere nok til å dekke etterspørselen, må vi nok finne oss i at de butikkene som har kameraet på lager, gjerne tar mer penger enn nødvendig, fordi de får solgt kameraene uansett. Når det blir mer leveringsdyktig, vil det bli konkurranse om kundene, og da faller prisen.

 

Angående 18-55 linsa... det er samme linsa som følger med 300D kit'et. Hvem kjøper en 20D med den linsa da? Den linsa yter ikke 300D rettferdighet en gang.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Angående specter.no;

Jeg kan ikke se noe sted på sidene deres at de kun selger til butikker. Å reklamere på Foto.no for noe man bare har tenkt å selge til butikker og kjeder hadde vel også vært rimelig meningsløst.

At profesjonelle brukere kjøper inn kamerahus i store kvanta høres også litt rart ut for meg (men jeg kjenner ingen proffe fotografer så det kan godt tenkes at disse kjøper inn en 4-5 hus når de først handler :hmm:)

 

Specter klapper seg selv på skulderen og tydelig stolt over at det selger utstyr osv til proffesjonelle. Jeg vil jo heller tro at dette skal være en ekstra trygghet for meg som kjøper at "gutta boys" kjøper utstyret sitt på samme sted som meg heller at dette forteller noe om at det bare er proffesjonelle som får lov til å kjøpe her ?

 

Dette hadde vel også samtidig vært noe i nærheten av tidenes verste forretningside: Proffesjonelle vil jeg tippe er blandt dem som presser utstyret hardest, kommer oftest tilbake med ting de er missfornøyde med og ting som skal til garantibehandling osv. Å bare selge til disse og samtidig gjøre det til en pris som tilsynelatende er lavere enn det andre forbrukere får kan ikke akkurat vært god butikk :tease:

 

Er det noen som lurer på å kjøpe seg et D20 kamera så vil jeg anbefale å bruke en femmer på å ringe til dem og evt få beskjed om at de ikke vil selge til deg. Såvidt jeg skjønner er forhåndsregistreringen uten forpliktelser så dette kan fort vise seg å være en vel investert femmer :thumbup:

 

NB: Jeg har ikke lyst til å ringe dem og høre selv. Alt som kan få meg til å stille spørsmålstegn ved mitt nyinnkjøpte D70 styrer jeg unna :p

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Specter.no er en forretning som i utgangspunktet ikke selger til privatpersoner.

Prisene de oppgir er uten moms. Alle som selger varer til privatpersoner i Norge plikter ifølge norsk lov og oppgi priser inklusiv moms.

Men sender du en mail får du sikkert handlet der.

Lenke til kommentar
Angående specter.no;

Jeg kan ikke se noe sted på sidene deres at de kun selger til butikker. (..)

At profesjonelle brukere kjøper inn kamerahus i store kvanta høres også litt rart ut for meg (men jeg kjenner ingen proffe fotografer så det kan godt tenkes at disse kjøper inn en 4-5 hus når de først handler :hmm:)

De selger sikkert til privatpersoner også, men slik siden er lagt opp, virker det som de retter seg sterkest mot profesjonelle, som ikke bare kjøper ett helt vanlig hus. Har vel aldri sagt at profesjonelle kjøper mange kamerahus? De kjøper ett av de dyreste husene (kanskje ett hus til, eller to, for forskjellige bruksområder), og ikke bare en linse, men gjerne ekstremt dyr fastoptikk. I det tilfellet trenger de mange linser for å dekke hele området. Eks. 12mm, 20mm, 28mm, 35mm, 50mm, 85mm, 135mm og kanskje en større. Alle i så god lysstyrke som mulig. Helst 2,0 eller under, og maks 2,8. De linsene koster opp mot 10-15.000 eller over. 50mm er vel den billigste, med lysstyrke 1,4 og den koster 3-4000. De fleste andre koster det mangedobbelte. Også vil de gjerne ha en zoomlinse, f.eks 80-200 med lysstyrke 2,8. Disse koster rundt 20.000. Profesjonelle naturfotografer kjøper jo også fastoptikk på 3-4-600 mm, og disse koster alt mellom 40-100.000 kroner stykket. En makrolinse er jo heller ikke å forakte. Så vil de ha flere stooore minnekort, profesjonelle vesker, solid stativ, den beste blitsen på markedet (kanskje proff inneblits for de som har studio) samt masse ekstra utstyr til studio (noen har datastyrt system, som koster en formue). Ellers er det greit med annet ekstrautstyr... mye fint man kan få kjøpt til kamera i dag.

 

Slikt dyrt utstyr som nevnt ovenfor, er ment å tåle en god støyt, og går sjelden i stykker selv om de blir slengt veggimellom. Er faktisk profesjonelle fotografer, med skikkelig utstyr, som ødelegger kameraene sine minst.

 

En drømmekunde, spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...