Gå til innhold

Temperaturmåling på ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorvidt skjermkortet har temperaturmåler eller ikke kommer an på hvilket produksjonsparti det kommer fra. De nyeste 9800pro kortene er visst 9800xt kort, hvor minnet er byttet ut (dersom det er 128MB), bios er flashet og klokkefrekvensene er senket. Så er du heldig og har et nytt kort, har du også temperaturmåler.

Lenke til kommentar
Lurer på det samme som Maverick2002... Hvilket prog kan jeg bruke for å måle temperaturen på et R9800 Pro @ XT?? Eller hvordan kan jeg finne ut om det har temperaturmåler?

Tror ikke det har temp-måler, men du kan laste ned ATI-Tool og slå på temp målereren der hvis det går å slå den på så har du temp-måler og får opp tempen.

Lenke til kommentar

Etter du har flashet et Pro kort og installerer de nye driverne så vil Overdrive komme opp som et valg under ati skjerm menyen. Det som er verdt å merke seg er at selv om man har R360 kjerne (altså kan flashe til XT) trenger denne kjernen ikke sitte på en XT PCB. Det er PCB'en (brikken) som inneholder temp måleren.

 

Har hørt noen rykter om at visse Pro kort er laget med XT PCB, men å finne disse tror jeg bare er flaks.

 

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...