Gå til innhold

fedora core 2, black screen, startx funker ikke


hmm

Anbefalte innlegg

Hei, først av alt, jeg er en 110% newbie med linux.

 

Kjører fedora core 2 på en

amd 64 3000+

hovedkort: http://www.fic.com.tw/product/motherboard/...px?model_id=135

 

512 mb ram

r9800 pro

 

Helt på starten var problemet mitt at jeg fikk black screen HELE tiden, når jeg starta opp maskinen (måtte reboote og holde på lenge for at den skulle klare å boote en sjelden gang) og jeg fikk black screen når jeg skulle skru den av/restarte/logge ut.

 

Så har jeg nå endret runstate til 3 (leste et sted på nettet at det kunne fikse noe av problemet) fikk endret til runstate 3 ved å sette i cd1 og skrive linux rescue, så kom jeg til en komandolinje der jeg fikk endret det til runstate3.

 

Etter å ha endret til runstate 3 så får jeg ikke black screen lenger når jeg skal starte maskinen.

 

Jeg lastet ned xfree86 4.4.0 og la inn det, for å se om det kunne fikse problemet (med black screen når jeg skal skru av/restarte/logge ut), fulgte instruksjonene som sto på http://www.xfree86.org/releases/rel440.html

 

Etter at jeg innstallerte det så sto det at jeg skulle skrive XFree86 -configure

 

men jeg får bare opp en error når jeg skriver XFree86 -condifure (www) HER ER EN LINK til et bilde av erroren (tatt med webcam, så litt dårlig kvalitet sorry)

 

please hjelp meg noen :(( det eneste jeg ønsker er å kunne slippe disse black screenene, så jeg kan få lagt inn apache, eggdrop, bnc ++

 

det er mulig for meg å sette opp webcamen, om noen av dere kan hjelpe meg live, så sikter jeg den inn på skjermen og gjør det du ber meg om (over msn eller netmeeting)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg har lest side opp og side ned om dette, uten å finne ut av det, sikkert veldig enkelt, men jeg vet ikke hvordan jeg: finner museseksjonen i XF86Config og setter den til /dev/mouse eller /dev/input/mice

 

jeg kan se her LINK

 

 

3.2. After the installation is complete

The next step is to configure the X server. That is covered in detail in an as-yet unwritten document :-(. In the meantime, there are three ways to create a basic X server configuration file for XFree86 4.4.0. One is to run the xf86config utility. Another is to run the xf86cfg utility. The third option is to use the new -configure X server option:

 

 

XFree86 -configure

 

 

ingen av de kommandoene funker her, vet ikke hvordan jeg endrer config fila.

 

er helt grønn på dette her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...