Gå til innhold

Snart 14 prosent LCD-avgift i EU


Anbefalte innlegg

ordet "dessverre" passer ikke inn her. Det hadde bare vært en fordel å fått de vekk, ja også NRK.

Du må mene hva du vil om NRK, men offentlige TV-stasjoner gjør en tjeneste for samfunnet som ingen privateide TV-stasjoner kan erstatte. BBC er et glimrende eksempel, og du skal lete lenge etter en bedre nyhetsdekning enn det de gir.

 

 

Kringkasting/lisensavgiften er noe politikerene har blitt enige om, du får ta det opp med din lokale representant hvis det plager deg.

 

Jeg antar dette er subtil ironi slik en er kjent for nettopp i Storbritannia, for det å sammenligne BBC med NRK er som å sammenligne The Economist med en russeavis. Jeg har bodd endel år i Storbritannia, og det er klart for meg at NRK er kun glimrende når en sammenligner det med tysk og italienske fjernsyn.

 

Derimot er det pinlig klart at kringkasting/lisensavgiften er noe politikerene har blitt enige om; og styret og ledelsen i NRK er stappfull av gamle politikere. Dette er fullstendig uakseptabelt når det gjelder integriteten. Dette løser NRK elegant ved å ha null integitet.

 

 

Også Simen1 kan vise til genial ironi:

På tide europa kvitter seg med gamle statskanaler, bondesubsidier mm. Død over tyrannene!

NRK er uavhengig nok slik jeg ser det så jeg vil ikke kalle det en statskanal.

 

Uansett så er det godt vi ikke er med i EU ennå. Jeg var tidligere EU-tilhenger men har gradvis blitt mer motstander etter å ha sett all den tåpelige molbopolitikken som de driver med.. (eks forbud mot 0,5% CO i kjøttdeigembalasjen, krav til salg av ferskvarer under tak ... hallo)

 

Sjekk hvem som styrer NRK; dette er helt klart en statskanal.

 

Forøvrig er britisk og svensk media EU-kritisk, mens norsk og dansk er mindre kritiske. Denne debatten synes jeg ikke er for tangentiell til dette forumet; det er nettopp slike mennesker som bestemmer den teknologiske og økonomiske retningen samfunnet tar, og det bør en være klar over. Teknologer, derimot, har liten innflytelse her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til og med videospillere er avgiftsbelagt pågrunn av tv-tuner delen.

Her ble det feil igjen. Det er ingen avgift på videospillere lenger, det var det før, men ikke nå lenger. Særavgiften på 18kr som var for en innspillbar vhs kassett er også fjernet. Du skal imidlertid betale tv-lisens hvis du har en videospiller med innebygget tuner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...