Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis bredbånd via 9,600 baud modem?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hallois.

en kollega fikk en mail med tilbud om gratis bredbånd via et 9,600 baud modem som skal virke med en slags komprimering.

det høres helt vilt ut spør du meg...

jeg tror nok det bare er tull, men kjekt å få andre meninger om dette.

mvh stian

Endret av Afseth
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg tror nok det bare er tull, men kjekt å få andre meninger om dette.

Selvsagt er det bare bløff, siden er jo bare opptatt av verving og lovnader om enorm fortjeneste til ververne.

Skrevet

Vel, jeg trodde også at dette bare var løgn inntil en bekjent av meg viste meg www.onspeed.com og ble ikke like sikker lenger på om det bare er løgn da det faktisk finnes algoritmer for bedre komprimering for noen filtyper, selvom det som blir vist her (JB) overdriver nok i og med at de påstår litt for mye, men selve prinsippet funker for vanlig surfing.

Skrevet
Vel, jeg trodde også at dette bare var løgn inntil en bekjent av meg viste meg www.onspeed.com og ble ikke like sikker lenger på om det bare er løgn da det faktisk finnes algoritmer for bedre komprimering for noen filtyper, selvom det som blir vist her (JB) overdriver nok i og med at de påstår litt for mye, men selve prinsippet funker for vanlig surfing.

Det er vel ingen som nekter for at det finnes muligheter i komprimering, men dette som loves på disse sidene er jo helt vanvittig, superraskt BB samt at de som verver skal tjene enorme summer på dette.

Skrevet

ARJ ZIP MP3 MPG JPG osv osv osv, alle er på jakt etter den beste algoritmen for komprimering.

så uten å ha lest onspeed tvile jeg på at det går å få komprimert dataen så mye mere.

Ting som høres for godt ut til å være sann er som oftest ikke sann.......

Skrevet

Dette er jo selvfølgelig bare tull. Hvis komprimeringen var så bra, hvorfor bruke et 9,600-modem? Hvis du hadde tatt en 56k hadde du jo fått superraskt bredbånd. Og hvorfor stoppe der? Monter denne teknologien på 100 Mbit-linjen her på studenthybelen min. Jeg hadde en av verdens raskeste internettlinjer da.

Skrevet
Bløff er det nok sikkert men herre gud hva er jo 9600 baud

9600 baud er jo en eldgammel teknologi

Måååå bare kverrulere litt: :tease:

Baud er ikke teknologi, det er data-hastighet..... Det er som å si at 30 km/t er gammel teknologi.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...