Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wlan-antenne til PCMCIA-kort


Anbefalte innlegg

Har ett PCMCIA WLAN-kort det er litt dårlig rekkevidde på, og tenkte å kjøpe til en antenne for å forbedre denne.

Tittet litt på Wlansupply.no og komplett.no, de to webshopene jeg regnet med har sånt. Fant ikke noe hos wlansuppy, men fant denne hos komplett.

Noen som kan bekrefte\avkrefte om denne passer i kortet, eller må jeg ha en overgang, eventuelt andre (gjerne billigere) løsninger

? Er denne eventuelt noe å satse på?

Pluggen på WLAN-kortet er ganske liten, ca 4-5MM i diameter, hvis det hjelper noe. :)

 

Takknemlig for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter en 10'er på at du kan bruke den antenna som du linka til. Det er standard kontakter på de fleste kort som det kan kobles ekstern antenne på.

 

Komplett har en annen antenne som har bedre forsterkning til samme pris (er på samme sida). Den du linka til har 4 db forsterkning og rundstråle, mens den som har 6 db er directional (antenna må peke mot punktet som skal ha kontakt).

Endret av hjalmar
Lenke til kommentar
Setter en 10'er på at du kan bruke den antenna som du linka til. Det er standard kontakter på de fleste kort som det kan kobles ekstern antenne på.

Nå var det godt at du ikke satser mer enn en tier, fordi SMA-, N- og TNC-kontakter er ganske vanlig. Spesielt de to første. Det er kanskje også nødvendig å bruke en pigtail (MC, RP-SMA eller RP-TNC) mellom kort og kabel.

Lenke til kommentar
Setter en 10'er på at du kan bruke den antenna som du linka til. Det er standard kontakter på de fleste kort som det kan kobles ekstern antenne på.

Nå var det godt at du ikke satser mer enn en tier, fordi SMA-, N- og TNC-kontakter er ganske vanlig. Spesielt de to første. Det er kanskje også nødvendig å bruke en pigtail (MC, RP-SMA eller RP-TNC) mellom kort og kabel.

Hvis du sjekker bildene som han linker til, så tror jeg ikke det er stor fare for at jeg har feil

 

Sitter med en pigtail som passer til det kortet han har :+)

Endret av hjalmar
Lenke til kommentar
Glemte å si at det ei antenne i den andre enden

Tror ikke du vet hva en pigtail er. En pigtail er en overgang mellom antennekontakten og kontakten på nettverkskortet. På de fleste antennekabler er det enten SMA- eller N-kontakter. På nettverkskort er det ofte MC-, RP-SMA eller RP-TNC-kontakter. Derfor er det ofte nødvendig med pigtails. Jeg skriver ofte, fordi det finnes antenner med RP-SMA-kontakter osv. i enden på antennekabelen. Til den antennen trådstarter linker til, så ser det ut som det følger med tre pigtails. Men om disse passer til kortet, kan ikke jeg si av bildene. Det finnes også proprietære kontakter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
v0id: Hvis kortet ditt har en kontakt som ser slik ut, så bruker kortet sannsynligvis en MC-kontakt. Har funnet noen referanser som sier at Compaq's kort er produsert av Orinoco. Du kan sjekke dette søket om du finner ditt kort i en av trådene. Ellers kan du finne referanser til kontakter på denne siden.

Det er en sånn plugg, ja. :)

 

Jeg tror faktisk det er ett slik Orinco-kort, med Compaq-logoen på. Kortet lignet veldig, iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...