Gå til innhold

Epox EP-8KDA3+ klokker aut. ned minnet


Deuce

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en kamerat som har bygd seg ett AMD 64 system bestående av nforce 3 250GB Epox EP-8KDA3+, +3000, Kingston HyperX pc 3000 BH5 brikke på 512mb.(Resten av systemet er vel ikke så intresant)

 

Dermed må jeg klokke opp rambrikka, noe som skulle gå veldig greit.

I biosen finner jeg ram ratioen for brikka, setter deretter denne "max memclock" til 200. Dermed skulle brikka egentlig kjøre synkront med CPUen (Uklokket)

Vdimmen er satt opp til 2.85v (det høyeste)

Har selvsagt trykket på "save and exit".

 

Maskinen booter, deretter får jeg skjermbildet DDR333@166 dette skulle egentlig vært DDR 366 @200, men det ser ut til at maskina klokker ned minnet.

 

Vil det hjelpe å skifte vdimm slot?

 

Noen andre forslag?

 

Tusen takk for svar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har en kamerat som har bygd seg ett AMD 64 system bestående av nforce 3 250GB Epox EP-8KDA3+, +3000, Kingston HyperX pc 3000 BH5 brikke på 512mb.(Resten av systemet er vel ikke så intresant)

 

Dermed må jeg klokke opp rambrikka, noe som skulle gå veldig greit.

I biosen finner jeg ram ratioen for brikka, setter deretter denne "max memclock" til 200. Dermed skulle brikka egentlig kjøre synkront med CPUen (Uklokket)

Vdimmen er satt opp til 2.85v (det høyeste)

Har selvsagt trykket på "save and exit".

 

Maskinen booter, deretter får jeg skjermbildet DDR333@166 dette skulle egentlig vært DDR 366 @200, men det ser ut til at maskina klokker ned minnet.

 

Vil det hjelpe å skifte vdimm slot?

 

Noen andre forslag?

 

Tusen takk for svar. ;)

Har det samme hk, veit ikkje ka som er gale. Eg har berre ein gammel twinmos 512 266 mhz cl2, men når eg kjørte den i 266 mhz (står 133, men eg trur du må gange det med 2, er ikkje sikker). Men da fekk eg bluescreen, og pc en fryste, så da måtte eg klokke den ned til 200mhz (100mhz). Det gjekk ca fin da, skal bestille meg ny ram.

 

Test og ta og sett opp fsb en, og ned multiplier. Da klokker du rammen sammtidig. Hk har agp lås. Er ikkje sikker om det kommer til og funke, test ;)

Lenke til kommentar
Prøv å flash bios. DENNE skal takle minne på 400 mhz.

Skal teste, har Epox noe lignende abits flashmenu??

 

Takker!

Har selv flasha biosen på dette hk, det er så enkelt som du får det. Du tar filen du lastet ned som heiter xxxx.bin. Så legger du den på ein tom diskett og trykker alt-f2 når du starter, så gjer maskina resten. Får ny ddr 3200 400mhz idag, får se om det funker. ;)

Lenke til kommentar
Prøv å flash bios. DENNE skal takle minne på 400 mhz.

Skal teste, har Epox noe lignende abits flashmenu??

 

Takker!

:thumbup: Epox har en egen flash -utlity som enkelt lar deg flashe fra windows med et par museklikk!

Kan ikke gå galt. Last ned her:MAGIC BIOS!

 

edit:magic bios het det :p

Eg har det programmet, testa og flashe biosen med det. Såg ikkje ut til og fungere så eg gjorde det som stod i readme en når eg lasta ned bios updaten. Og btw det er ein nyere bios ute trur eg. Det er ihvertfall denne:

 

 

Bios filename: kda34514.bin

Bios date: 5/14/2004

Bios size: 512KB (For 4Mb BIOS EEPROM)

Bios checksum: CF00

Model support: EP-8KDA3+, EP-8KDA3J

Lenke til kommentar

hmmm, godt mulig den er nyere jeg bare sjekket denn biosen og der stod det at den løste problemet med 400 mhz minne.

Angående magic bios har jeg brukt det selv 3-4 ganger og det har godt helt strøkent alle gangene. Prøv det :yes: .

 

men den biosen du nevner er da datert til 5/14! vill ikke det si at denn er fra den 14 mai som vi sier i norge? mens den jeg viste till er fra 7/9 det vil si den 9 juli?? Eller er jeg heldt på jordet nå? Mener at amerikansk datering er snudd motsatt veg. Ellers ville det ikke stått 5/14 for det finnes ikke 14 måneder. Dermed er den vell eldre :dontgetit: ?

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...