knutinh Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Et aldri så lite nødskrik... ;-) Jeg får ikke til å installere winXP på maskinen. Jeg booter fra inst. cd-en og velger å installere på en ny-formatert hd. prosessen går fint lenge, helt til jeg får feilmeldinger om at filer mangler på cd-en. teorier om forklaring: 1.feil på cd: forskjellig fil mangler hver gang jeg prøver 2. feil på dvd-rom spiller mulig, men jeg greier fint å kopiere innholdet på cd-en til en mappe på hd 3. feil med ram/cpu/kjøling etc. mulig, men er d ikke rart at dette gjør at maskinen ikke finner FILER? 4. bytt om på IDE oppsett skal prøve denne i kveld. Mener jeg har satt alt rett opp (HD master på IDE0, dvd-rom master på IDE1), men vil prøve andre konstellasjoner på forhånd takk for hjelp :-) Knut
Kenneth Dammyr Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Har en følelse at du prøver å innstallere en brent Windows og da kan det sikkrt vært gjort feil. Tviler på at Microsoft sine CD'er mangler filer. Hvilken fil er det snakk om?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Du må fortelle mer om HW, dvs. hvilket HK, CPU, Ram, chipset.. for å få mer konkret hjelp. Dette du sliter med ligner mistenkelig på installasjon på f.eks. nForce-basert HK med IGP (dvs. integrert skjermkort).
Thorvald Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 99% sikert RAM. Hvis du har 2 brikker prøv med en av gangen.
Lautsprecher Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 (endret) -Sjekk cd for riper -sjekk kabel til cd/dvd-rom -bytt til/prøv en annen cd/dvd-rom -prøv en kopi av cd'n(FULLT LOVLIG) 99% sikert RAM. Hvis du har 2 brikker prøv med en av gangen. snarere 25% Endret 16. august 2004 av Lautsprecher
Kenneth Dammyr Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Fikk ikke installert XP på en gammal Compaq-maskin. Det skyltes at det gamle integrerte skjermkortet var for dårlig...Kjøpte et brukt et til 100kr. Nå funker det.
knutinh Skrevet 17. august 2004 Forfatter Skrevet 17. august 2004 Jeg prøvde i natt med bytte av ram-brikke. Det ser ut som om dette løste problemet. K.
Thorvald Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 -Sjekk cd for riper -sjekk kabel til cd/dvd-rom -bytt til/prøv en annen cd/dvd-rom -prøv en kopi av cd'n(FULLT LOVLIG) 99% sikert RAM. Hvis du har 2 brikker prøv med en av gangen. snarere 25% Jeg prøvde i natt med bytte av ram-brikke. Det ser ut som om dette løste problemet. K. He he. 99% sikkert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå