Gå til innhold

Detonator 4 28.90 - With Nvidia Refreasrate fix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere fysisk testet at denne virke.. altså sjekka på osd på skjermen under spilling at den bruker de rette frekvensene... jeg testa en sånn driver for et par dager siden... la inn driveren og fixen såg ut til at den virka.. satte i alle fall opp alle refreshratene rikig og sånnt... men det hadde ingen faktisk effekt. Problemet med denne var at de bare hadde lagt inn de punktene i registeret som de gamle driverne bukte til rraten... og fixen fant disse og trodde at alt var fryd og gammen... noe det ikke var siden den nye generasjonen med drivere ikke bruker disse punktene i registeret til setting av r.raten. Nvidia har lagt ut dokumentasjon om hvor detter blir lagt etter den nye drivermodellen og vi bør snart se ny versjoner av tweake/fix programmer som virker med de virkelige driverne...

Detta blei ganske langt og kjedelig.. men altså om noen har testa og funne ut at disse driverane funke så e det jo genialt... men og det e de samme driverane som eg var borti sist så det heila å se på som ein litt dårlig spøk :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 14:04, MelonMob skrev:

Har dere fysisk testet at denne virke.. altså sjekka på osd på skjermen under spilling at den bruker de rette frekvensene... jeg testa en sånn driver for et par dager siden... la inn driveren og fixen såg ut til at den virka.. satte i alle fall opp alle refreshratene rikig og sånnt... men det hadde ingen faktisk effekt. Problemet med denne var at de bare hadde lagt inn de punktene i registeret som de gamle driverne bukte til rraten... og fixen fant disse og trodde at alt var fryd og gammen... noe det ikke var siden den nye generasjonen med drivere ikke bruker disse punktene i registeret til setting av r.raten. Nvidia har lagt ut dokumentasjon om hvor detter blir lagt etter den nye drivermodellen og vi bør snart se ny versjoner av tweake/fix programmer som virker med de virkelige driverne...

Detta blei ganske langt og kjedelig.. men altså om noen har testa og funne ut at disse driverane funke så e det jo genialt... men og det e de samme driverane som eg var borti sist så det heila å se på som ein litt dårlig spøk :smile:


-----------------------------------------------------

 

Hei,jeg har testet drivern selv,og det funker helt fint hos meg.

Du må innstallere drivren first,og så innstallerer du Refresh rate fix.

 

Hvis du har Geforce4,så må du ta update i Refresh rate programet.

Lenke til kommentar

Skal teste så skal vi se om den virker... installerte driver først og så fixen siste.. og alt såg jo ut til å virke... leste i readme filen at den egentlig bare støtter NV25... altså bare GF4? ( eller er det jeg som tuller med kjernversjonene til Nvidia nå.. ) Har vært mye kluss når jeg har brukt "hacka" driver før så eg har ikkje så veldig lyst å prøva om eg ikkje sikker på resultat... Og dessverre eg har bare et patetisk GF2MX400 64... ikkje GF4 :sad:

Lenke til kommentar

Jeg prøvde 28.90 refresh fix for en stund siden og fikk den ikke til å funke.

Men idag når jeg lastet ned 29.11 og la inn var alt ok, også refresh fix.

Uten at jeg installerte nvidia refreshfix etterpå, (hadde denne liggende inne fra før)

Jeg kan se med en gang jeg kjører 3dmark at den kjører på max herz, man kan også sjekke det i backup filen til 3dmark testen.

 

Med 29.11 fikk jeg også 250 3dmark mer:

 

3dmark 10350

 

ASUS Geforce 4 TI4400 (300/660)

P4 NW 1.8/2.4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...