Gå til innhold

Hvorfor?


C. Alshus

Anbefalte innlegg

Når folk på forumet prater om vifter, så sier de(for eksempel):

 

Spørsmål:"Hvilken vifte anbefaler du til min P4 prosessor?"

 

Svar: "Gå for en Papst 80x80mm vifte"

 

Hæ? 80x80mm? Er ikke alle vifter runde?

Holder det ikke å skrive 80mm vifte? (Smør på flesk?)

 

Det blir som å si "gullforgyldt". Når noe er forgyldt, så sier det seg selv at det er gull!

 

Har noen, noen meninger rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-01 01:57, C. Alshus skrev:

Jeg eller Aderlig?


Jaja, jeg vet jo at man også måler høyden på vifta, men det er ikke vits i å nevne diameteren
to
ganger.


 

man nevner ikke diameteren to ganger...

når ei vifte er 80x80mm betyr d at alle sidene på vifta er 80mm. ei 80mm vifte har vifteblad med diameter på 75~mm.

 

dessuten vil jeg ikke anbefale å bruke kun en vifte på prosessoren...du må jo ha kjøleribba i tillegg :lol:

 

_________________

modder søker pent kabinett å hacke med :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: clubzoda på 2002-05-01 02:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 01:57, C. Alshus skrev:

Jeg eller Aderlig?


Jaja, jeg vet jo at man også måler høyden på vifta, men det er ikke vits i å nevne diameteren
to
ganger.


 

Du...

Om noen andre skriver 80X80 eller bare 80, på hvilken måte er det et problem for deg?

dette høres ut som fjortis-problematikk.

Som en god regel så er det mye bedre og oppgi alle mål for og unngå misforståelser.

Og hadde vi snakket om større saker her, så hadde slett ikke en "firkantet" vifte være nettopp det. Det kan være lagt på materiale på en side av rammen, for en spesielll konstruksjon.

Og forgylding trenger da overhodet ikke dreie seg om gull såvidt jeg vet.

 

Kommentar utover dette for du ikke fra meg! :lol:

Lenke til kommentar

Jeg kan faktisk forstå C. Alshus, spesielt med tanke på modem-brukere.

"80x80mm cpu-vifte" er jo faktisk 3 byte mer enn hvis man bare skriver "80mm cpu-vifte".

Er det nok brukere som skriver "80x80mm cpu-vifte" istedet for bare "80mm cpu-vifte", kan jo det forårsake at folk ikke gidder å lese forumet. Hardware.no vil jo gå konkurs og Norge miste sitt beste hardware-forum (foruten Usenet).

 

Det er plass til 20 innlegg på hver side.

Skriver hver av brukerne "80x80mm cpu-vifte" istedet for "80mm cpu-vifte" vil det utgjøre 60 byte. En stakkar med modem vil da bruke ca. 0,01 sekunder ekstra på nedlastingen. En stor diskusjon med 100 innlegg med "80x80mm cpu-vifter" som innhold istedet for det korrekte, som er "80mm cpu-vifter", vil da forårsake rundt omkring 0,5 sekunder ekstra nedlastingstid!

Det triste er jo at innlegget mitt utgjør ca 1 kilobyte.

Sorry, C. Alshus og alle andre, at jeg stjal rundt 1/8 sekunde fra tiden deres i nedlasting, noen sekunder i lesing og enda ett par sekunder i å komme dere etter krampelatteren.

 

Hører jeg rop etter en HW-standard på "80mm cpu-vifter"?

 

Tid er dyrebart! :grin:

 

 

(for de som ikke har aktivert ironi-filteret, så ta innlegget med et glimt i øyet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 03:12, borre skrev:

Jeg kan faktisk forstå C. Alshus, spesielt med tanke på modem-brukere.

"80x80mm cpu-vifte" er jo faktisk 3 byte mer enn hvis man bare skriver "80mm cpu-vifte".

Er det nok brukere som skriver "80x80mm cpu-vifte" istedet for bare "80mm cpu-vifte", kan jo det forårsake at folk ikke gidder å lese forumet. Hardware.no vil jo gå konkurs og Norge miste sitt beste hardware-forum (foruten Usenet).


Det er plass til 20 innlegg på hver side.

Skriver hver av brukerne "80x80mm cpu-vifte" istedet for "80mm cpu-vifte" vil det utgjøre 60 byte. En stakkar med modem vil da bruke ca. 0,01 sekunder ekstra på nedlastingen. En stor diskusjon med 100 innlegg med "80x80mm cpu-vifter" som innhold istedet for det korrekte, som er "80mm cpu-vifter", vil da forårsake rundt omkring 0,5 sekunder ekstra nedlastingstid!

Det triste er jo at innlegget mitt utgjør ca 1 kilobyte.

Sorry, C. Alshus og alle andre, at jeg stjal rundt 1/8 sekunde fra tiden deres i nedlasting, noen sekunder i lesing og enda ett par sekunder i å komme dere etter krampelatteren.


Hører jeg rop etter en HW-standard på "80mm cpu-vifter"?


Tid er dyrebart!
:grin:


(for de som ikke har aktivert ironi-filteret, så ta innlegget med et glimt i øyet :smile:



 

:lol: :lol:

:lol: :lol:

:lol: :lol:

 

Jeg skjønte at innlegget var ironisk ment, og det var sabla morosomt!

Lenke til kommentar

nå har man jo forskjellige typer vifter, ikke bare aksialvifter ,som er i pc'er å div.

ta denne f.eks.

A12953_1.JPG

 

ser den kvadratisk ut??

dette er et eksempel på en vifte som man ikke kan si 50mm, selv om vifta faktisk er 50mm på ene siden.

denne er 203×50×48mm.

ved å bruke f.eks. 80×80mm for å beskrive størrelsen på vifte, får man oxo med seg at det er en aksialvifte......

fått det bedre forklart nå da?

 

 

hehe...stort bilde som tar masse plass..stakkars modembrukere :razz: :lol:

 

_________________

modder søker pent kabinett å hacke med :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: clubzoda på 2002-05-01 13:08 ]

Lenke til kommentar

jeaa.. alle vifter er runde.. men høyden er forskjellig =) - selv om alle bare sier 80x80.. da menes det ganske sikkert en standard 80x80x25mm vifte

 

Er vel mere orden i å skrive hele målet.. kan jo sikkert få en vifte som er 80x60, dvs 20 mm med noe rart feste greier på.. eller 10 mm på hver side osv =D

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 16:29, fat_guy skrev:

det er faktisk mulig å få vifter som er 120mm*140mm

ved at rammen som vifta sitter i er 120mm*140mm.

vifta kan fremdeles være rund( det erikke noe vits i å lage en egg forma vifte!!).



 

hadde funka med et hull som var 140*120 hvis vifta satt skevt i ramma :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...