Gå til innhold

Logitech MX-1000 musen som setter ny standard


Anbefalte innlegg

Synes det hele høres svært rart ut. Hvorfor skal de lansere en trådløs mus med laser! Den må jo spise batteri og de eksisterende trådløse musene deres kan ikke akkurat skryte av batteritiden. :shrug:

Det er det som er det fine: laser bruker mye mindre batteri enn andre optiske mus. Hvis du leser litt mer om denne MX1000, så vil du se at den ikke lyser når du løfter den opp. Laseren trenger kun "lyse opp" et svært lite område, og dermed krever den ikke mye strøm.

Husk at ikke alle lasere er slik som i sci-fi filmer, som kutter gjennom ting. Her er det snakk om en svak energigjerrig laser som ikke ødelegger noe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er OK hvis den kommer med ledning

Ja.. Trådløs teknologi er ikke noe for folk som krever presisjon og 0-lagg. (gamers) Laser teknologien høres fet ut. Men de får se å slippe den som en USB-2 mus med ledning :thumbup:

 

K :w00t:

De som har så mye imot trådløs mus bør kansje skjekke fakta litt mere om MX1000.

 

Musen benytter 27 MHz RF-teknologi som sender data med samme hastighet som mus med kabel, opptil 125 ganger i sekundet. Dette skal ifølge Logitech være 2,5 ganger oftere enn andre RF-baserte mus, noe som skal gi muspekeren en mer glidende bevegelse og bedre presisjon.

 

Med en ladetid i krybben på 3-4 timer, skal musen kunne brukes i omtrent tre uker.

Lenke til kommentar
Den er OK hvis den kommer med ledning

Ja.. Trådløs teknologi er ikke noe for folk som krever presisjon og 0-lagg. (gamers) Laser teknologien høres fet ut. Men de får se å slippe den som en USB-2 mus med ledning :thumbup:

 

K :w00t:

De som har så mye imot trådløs mus bør kansje skjekke fakta litt mere om MX1000.

 

Musen benytter 27 MHz RF-teknologi som sender data med samme hastighet som mus med kabel, opptil 125 ganger i sekundet. Dette skal ifølge Logitech være 2,5 ganger oftere enn andre RF-baserte mus, noe som skal gi muspekeren en mer glidende bevegelse og bedre presisjon.

 

Med en ladetid i krybben på 3-4 timer, skal musen kunne brukes i omtrent tre uker.

Leste en plass at den var ubrukelig hvis du bruker sense som, 30cm @ 360 grader. Men den var bra hvis du har sense som, 5cm @ 360 grader...

 

dvs. en high sense mus...

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

Jeg gleder :blush: meg fortsatt men skal i løpet av neste uke få testet både mx510 og 1000 mot min 700 :dribble::dribble::dribble:

 

Litt synd at Komplett er ca 1 uke etter MPX men NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ er snart ventetiden over (MX-1000 via pakkesporing og mx-510 snart...)

 

Den begrensende faktor er meg og skjermkortet med 1/4 til en av delene

og gjett hvem som ser den største faktor :blush: og det med mx-700

 

Mulig noen vil ha mx-510 og noen vil ha mx-1000 men da er kvalitetsnivået så høyt at de fleste burde være fornøyd

 

Jeg har også testet M$ IE4 men synes skrollhjul uten step blir litt upresist for meg :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...