Gå til innhold

ps2 v xbox


El_PoLLa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig..

 

Jaja, jeg liker Xbox kontrolleren og jeg er som folk flest i alle fall, mine kamerater deler også min oppfatning..

 

Du får også kjøpt andre kontrollere til Xbox, for bl.a. thrustmaster, tilpasset dverger? :smile:

 

 

Bidz: Poenget mitt er at Xbox er mer rettet mot voksne enn barn, i motsetning til gamecube...

 

Skal jeg spille mario, så spiller jeg originalen. Jeg har fortsatt min Nintendo 8bit!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 21:37, Roamer skrev:

Jeg er 19 år, og xbox kontrolleren er alt for stor og klumpete for meg. Tror ikke de hadde voksne i tankene da de bygde den, kanskje den er mer passende for
?



 

Det som er med Xbox kontrolleren er at du må bli vant til den.

Den kan kjennes litt stor og klumpete etter du har spilt med GC eller PS2.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 21:22, b-duvaland skrev:

Nei, gamecube er ikke like kraftig som Xbox. Gi deg da, nå er det nok feilinformasjon fra deg!


Xbox har kraftigere cpu, mer ram, raskere skjermkort,


Xbox CPU 733Mhz

Gamecube CPU 485MHz


Xbox Minne 64mb

Gamecube minne 43mb


Xbox grafikk 250 MHz custom nVidia/MS Xchip

(125m poly/s,125m part/s)

Gamecube grafikk 202.5 MHz ATI "Flipper"

(6-12m poly/s, med alle effekter på)


Xbox har harddisk, dvdavspilling hvis man kjøper en fjernkontroll til 300,-

Som sagt, innebygget brebåndsadapter..

Xbox har Dolby Digital 5.1 lyd...


Prisen er ca det samme..


som sagt, velger man noe annet enn Xbox, så er man egentlig ganske blåst...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-04-30 21:22 ]</font>


 

her tar du kraftig feil... gamecube er så skreddersydd og optimalisert osv att ytelsen/grafikken blir tilnærmet lik. og siden konsollene brukes til spill har ikke xbox sine ekstra specs noe og si - resultatet er det samme.

alle som ikke har xbox er blåst? jeg ville kjøpt ps2 hadde xbox kosta 2500 og ps2 4500... grunnen? jeg vil ha beste spill-konsollen for meg.

Lenke til kommentar

de er ikke idioter som har kjøpt xbox starfish, please ikke si slikt da... vi er så . mye ifra att denne tråden blir dobbelt så useriøs some de andre.

de som har kjøpt xbox får ett par spill og en håndkontroll som plaster på såret.

jeg er 15 år, har fått alle stjernene i mario64 og runna zelda ocarina of time... dette var gode spill, grafikken var barnslig men det var jo og meningen.

men det beste spillet var conker.

personlig liker jeg best designen på ps2, den ser jævlig stilig ut, xbox ser for snobbete/kaksete ut synes jeg og gamecube sin mener jeg er den mest praktiske.

jeg kjøpte ps2 fordi grafikken på den er kongebra (mx kort...), jeg bryr meg ikke om litt bedre, jeg synes håndkontrollen er den beste jeg har holdt, dvd kvaliten er bra, alle vennene mine har den og da kan jeg låne spill før jeg kjøper og jeg liker så mange spill så godt til ps2 at jeg måtte ha den. dette ble personlige meninger ifra meg, men poenget mitt er at xbox ikke er best, heller ikke ps2 eller gamecube. alle har ulik smak og det beviser att dolby surround, litt bedre grafikk, nettverksadapter, osv igrunnen ikke har så mye og si - for meg har det i alle fall ingenting og si, jeg vil ha spilleopplevelse, og jeg er villig til og betale like mye for den som dere for grafikk og slikt.

hvis gta3 kommer til xbox - blir det da plass på dvd'en til xbox grafikk og hele spillet eller blir spillet strippa litt? bedre grafikk tar mere plass, (heller større spill enn bedre grafikk) blir ikke da xbox spillene kortere (og dermed lettere/billigere og lage) enn f.eks. ps2 spill? noen som VET noe om dette og kan bekrefte det?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 22:14, Jellyfisk skrev:

Dette kommer litt på siden, men jeg lurer på en ting: Nå som X-box ikke er like dyr lenger, hva med idiotene som kjøpte den til fullpris? Får de penger tilbake? Eller må de bare sitte der å gråte blod fordi de har kasta masse penger i dass?



 

De får 1 gratis håndkontroll og 2 gratis spill.

 

Sjekk http://www.xbox.com/no for mer informasjon !

 

Det var t.o.m. noen som fikk kjøpt den til den nedsatte prisen, og likevel fikk bonusen, fordi endel webshipper satte ned prisen før 26.april..

snakk om heldiggriser!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 10:36, El_PoLLa skrev:

sorry. er det noen som har prøvd xbox spill og kan si hva de synes om de? (ikke det er bra kjøp xbox! eller det kommer snart dritmange gode spill osv)

spill dere har spilt og kan si noe om, refere til tester og anbefale og slikt.


 

Jeg har netopp kjøpt xbox med Halo.

Det er kanskje det beste spillet jeg har prøvd.

Jeg anbefaler det på det sterkeste.

DOA3 kan være kult, men man blir lei av det ganske fort.

Hvis du liker bilspill er Project Gotham Racing og Rallisport Challenge også kult.

Amped er det beste snowboardspillet på markedet, Odd Munch Oddysee er bra og BloodWake suger.

Det kommer veldig mange spill til xbox, så jeg tror ikke du kommer til å ha noen problemer med og finne spill.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 21:15, Roamer skrev:

Gamecube er like kraftig som Xbox, men du har rett i at den mangler harddisk og nettverkskort. Gamecube har ingen bruk for dette, og hittill har ikke Xbox hatt det heller. Online spilling vil aldri ta av i denne generasjonen konsoller, og det er jeg glad for.


Makan til oppskrytt funksjon. Fordelen med konsoller er at man slipper å koble seg til internett for multiplayer. Det eneste man trenger er en ekstra kontroller. Det blir mye mer sosialt også, og dermed mer moro. Når spill som Halo, dropper bot'er pågrunn av at spillet skal komme på internett senere, blir jeg forbannet. Halo kunne vært et fantastisk bra spill, nå er det "bare" bra.


 

Du glemmer noe, Xbox har også uttak til 4 kontrollere, ergo i utgangspunktet like stort potensiale for sosial multiplayer som GC. Ergo faller argumentet ditt bort, og Xbox stiller bedre enn GC når det gjelder multiplayer, nettopp FORDI den har MULIGHETEN til å spille online, hvir du vil selvsagt. Dessuten synes jeg du må ha en rimelig diger TV (32" widescreen holder ikke) for å spille med 4 spillere om skjermen skal bli delt opp :sad: Oppløsningen på TV'er er heller ikke noe å skryte av.

 

Xbox tar hvertfall konsollen til det neste nivået ved å tilby harddisk og bredbånd integrert. Det går ikke å benekte at dette er positivt!

 

Snart kommer første add-on til DOA3, selv om det bare er kosmetiske tillegg, så er det jo morro! I fremtiden vil harddisken bli mer og mer utnyttet, utrolig kult.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 21:29, bidz skrev:

ang. cpu i xbox og gamecube:


ifølge div. rykter (altså ikke noe jeg påstår stemmer, bare noe jeg har hørt her og der) er loading tiden lavere på GameCube enn på xbox.


Dessuten er gamecube mye mindre enn xbox (fordel synes jeg), den er penere (min mening), den bråker ikke noe (noe xbox selvsagt gjør med store vifter og harddisk + bråkete dvd-rom). mini-dvd leseren på gamecube er faktisk meget stille.


håndkontrollen til gamecube er mye mye bedre, og er omtalt som den beste kontrolleren, enn xbox sin store sak.



 

Det stemmer at GC loader kjappere enn xbox, jeg har gamecube og har spilt xbox MYE. Det at den ikke bråker er en sanhet med modifikasjoner for å si det sånn, det sitter en vifte i GC som lager *litt* lyd, og DVD-leseren er ikke lydløs den heller, men at den bråker mindre enn PS2 og xbox er det ikke tvil om.

Håndkontrollen er på GC veldig ålreit, men jeg holder fortsatt en knapp på xbox kontrolleren.

 

_________________

Kjetil A Gogstad

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: BoardkilL på 2002-05-01 16:06 ]

Lenke til kommentar

Mulch, det finnes mange flere spill som støtter 4-player på Gamecube. Ergo er Gamecube den sosiale maskinen, i allefall for øyeblikket. Du er enig i at bot'er i Halo hadde ikke skadet?

 

_________________

Jon Are Dahl

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-05-01 18:36 ]

Lenke til kommentar

Hmmmz! Høres ut som om dere alle sammen "sloss" for deres respektive maskiner.

Synes GC er liten og fet (i sort ser den ikke ut som noe fra brio), mens xbox ser ut som en reinkarnasjon av de gode gamle videospillerne fra fordums tid!

Har ikke prøvd noen av konsollene enda, men det som avgjør om jeg skal ha en er spillene, og prisen på dem! Jeg kjøper ikke spill for 5-700 kroner stykket. Får tak i spill fra asia (brente sådan) men vil fortsatt kunne spille originale spill... hvordan blir dette på GC? kan den moddes?

Lenke til kommentar

dette er på en måte sant, men kan ikke dy meg og skrive litt ang. dette.

 

På hvilken platform foregår det desidert mest piratkopiering av spill ? jo, på PC faktisk. og på hvilken platform er spillene faktisk billigst ? jo, på PC der også. hvordan kan det ha seg, dersom spill utviklerne skal prise spill etter hvor mye piratkopiering som skjer?.

 

isåfall, dersom det er slik det er, burde xbox, gamecube og ps2 spill være endel billigere enn PC spill, siden det er _mye_ (MYE!) mindre piratkopiering av console spill i forhold til PC spill.

 

Piratkopieringen som skjer på console plattformen kan rett og slett ikke sammenlignes med PC plattformen på noe som helst vis, uansett hvilken console det er snakk om. console spill har, uansett maskin og generasjon, alltid ligget på ca. samme pris, og det var vel ikke så mye piratkopiering i NES tiden var det vel ?. Skal innrømme at jeg hadde et Super Wild Card backup/piratkopierings maskin til SNES'en min. men thats it.

 

Og ang. folk som sier "en må jo kunne ha muligheten til og prøve spillet før en kjøper det" og slikt ang. mod-chips og brente spill.. Synes faktisk den ide'n er grei nok i seg selv, og det er endel som tenker slik. men til dere som faktisk har mod-chip i deres PS2, og som laster ned og brenner spill for og "teste" dem, så evt. kjøpe dem, hvor mange av dere er det som faktisk HAR kjøpt ett spill etter og ha "testet" det på den måten ? Jeg kan, uten og vite det sikkert, garantere at av alle i verden som har mod-chip på sin PS2, og som har lastet ned og testet spill for så og evt. kjøpe det, at mindre enn 1% av disse personene har faktisk kjøpt spillet i ettertid, uansett om det var bra eller ikke.

 

Også en liten ting til, ved piratkopering av spill, osv. Joda, du får mange mange flere spill for samme prisen, sånn sett er det en fordel - men i alle fall etter min mening, så mister også spillene sin varighet fort, og en orker ikke og teste spill like godt. Hvorfor skulle en det, når en har 30 nye spill liggendes som en fortsatt ikke har testet? det ender opp med at en tester spill i 2-3 timer, så tester ett nytt og ett nytt. Da er poenget med en console bortevekk. Gode spill skal nytes! og gode spill er verdt pengene! Men så er det jo sånn også at normenn er generellt sett veldig grådige. synd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...