Gå til innhold

ps2 v xbox


El_PoLLa

Anbefalte innlegg

vet det finnes mange slike tråder nå, men i denne håper jeg alle leser alle postene og svarer til det noen har skrevet og ikke til emnet.

 

ps2 har best håndkontroll, god grafikk og de beste spillene. xbox sin håndkontroll er og bra men ingen er bedre enn dualshock, grafikken er bra for de som liker grafikk men mangler spill. halo er visst bra, men for hvert gode xbox spill kommer det ørten gode ps2 spill.

det er jo smak og behag hva en liker, noen liker grafikk, noen liker gameplay, noen realisme, noen arkade følelse som i sc, cs og serious sam f.eks. osv.

men det er/kommer 5000 spill til ps1 og 2000 spill til ps2 - det er helt klart hvilken maskin som har best spillutvalg. etter min mening kom xbox for fort, ps2 har mesteparten av markedet allerede - xbox skulle kanskje kommet neste år?

at de gode spillene til ps2 kom en stund etter at det ble gitt ut betyr ikke at xbox/gamecube sine gode spill kommer etterhvert også - fordi en maskin har lykkes betyr ikke det at alle andre maskin gjør det og.

jeg er ikke noen ps2 fan og xbox hater - jeg ville nok likt xbox også, men jeg har hatt ps2 en stund nå og det er dritkult, ville ikke bytta den i en xbox og en gamecube om jeg ikke kunne selge dem. ps2 er en dritgod spillemaskin og er som gf3 - nok for de fleste (hvis en liker spilla da).

btw, noen som vet når expansion bayen blir brukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Orker egentlig ikke enda en slik tråd, but here goes:

 

Xbox: Best grafikk, best lyd, best kontroller (subjektivt), størst potensiale med tanke på innebygget HD og nettverkskort etc. etc.

 

GC: Nesten like bra teknisk sett, ikke full surround, Nintendo i ryggen, Japansk :smile:, liten og stygg :wink:

 

PS2: Populær, utbredt, Japansk :smile:, veletablert.

 

Det kommer mye bra til alle konsollene, jeg holder en knapp på Xbox. Spillene kommer :smile:

Lenke til kommentar

Xbox er overlegen,

 

Innen året er omme/neste år tipper jeg både nintendo og playstation har gått konkurs..

 

Hallo...XBOX koster jo helt nede i 2300,- på div webshopper, f.eks http://www.komplett.no.

 

Hvem gidder og kjøpe gc/ps2 da, for å spare noen få hundrelapper...

 

Bare se på hvor mange spill Xbox har, og den har akkurat annkommet markedet. Ta en titt på alle de kommende spillene til XBOX. Ikke rent få. De største titlene til PS2 kommer også til Xbox, med bedre grafikk. F.eks GTA3....

 

Dessuten har også Xbox det peneste designet, passer rett inn sammen med resten av stereo'en, i motsetning til brio looken til gamecube. PS2 ser jo helt ok ut, men den konsollen sin tid er over.

 

Xbox har jo harddisk! man kan rippe musikk cd'er til den, og hente ned patcher til spill hvis det er noe feil med de, hadde det skjedd på gc/ps2 (som har endel feil i spill), så får man ikke rettet på det.

 

Dessuten spiller ikke gamecube dvd'er, og man får ikke spillt piratkopierte spill på den, mini dvd'er? Hvem gidder liksom og fly rundt etter spøkelser med en støvsuger?

 

menmen..håper bare multimediaimport f.eks begynner å selge ferdig chippete xbox'er snart...! !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 20:08, b-duvaland skrev:

Xbox er overlegen,


Innen året er omme/neste år tipper jeg både nintendo og playstation har gått konkurs..


Hallo...XBOX koster jo helt nede i 2300,- på div webshopper, f.eks
.


 

Herre! Dette gidder jeg ikke kommentere en gang. For å si det sånn;

 

Etter en uke på markedet i Europa, hadde det blitt solgt 48.000 xbox'er. En uke før Gamecube lanseringen, var det allerede forhåndsbestilt 50.000 bare i England.

 

Microsoft satte ikke ned prisen bare for å være hyggelig. Salget på Xbox har tatt seg opp nå, men Gamecube har nok fremdeles et solid forsprang allerede før konsollen er lansert.

Lenke til kommentar

Joda, når Xbox kosta 4300 så..

 

Men, du må tenke på at nå er prisen halvert...

 

Hvis du skal kjøpe en konsoll idag, så må du være fra vettet og ikke kjøpe Xbox!

 

Når du nevner slike salgstall, så hørte jeg noe sånnt som at Xbox 10 doblet salget i Tyskland eller.noe etter at prisen ble halvert...

Lenke til kommentar

Billigere og billigere, du må tenke på at du må kjøpe minnekort til gamecube, det er vel noen hundrelapper. Du må kjøpe ekstre brebåndsutstyr hvis du skal spille online.

 

Dette følger med i Xbox, inkl en 10GB harddisk. Prisen er den samme, og Xbox er overlegen teknisk og grafikkmessig. Spillutvalget til Gamecube er da ikke noe større enn Xbox sitt, og på de stedene jeg har lest, er det annonsert fler spill til Xbox enn gamecube.

Lenke til kommentar

penger har liten betydning for meg... mere enn nok der de kommer ifra :grin: hadde ps2 koste 4300 og xbox kosta 2500 hadde jeg kjøpt ps2...

ikke si xbox har bedre design enn ps2 - ps2 er jo uten tvil den beste designen, spess med vertical eller horizontal stand.

bedre grafikk tar mere plass - er du sikker på gta3 blir like stort som ps2 versjonen om de setter inn xbox grafikk? tror det blir en mer eller mindre strippet versjon til xbox.

xbox er en veldig bra maskin med stort potensiale, ps2 er og en dritbra maskin. jeg ville ventet en stund med og kjøpe xbox skulle jeg kjøpt det, ville ikke tatt sjansen på og vente på gode spill.

lyden merker man vel ikke forksjell på med mindre man har fullt surround anlegg osv, eller?

poenget mitt er at xbox er en rå maskin - men ps2 er det også, spillopplevelse til tusen, har aldri spilt så gode spill som til ps2. serios sam2, halflife, cs (ikke sc) er nesten like gode.

har hørt mye bra om halo, men det kommer jo til pc... hvis ikke er microsoft rimelig tett i pappen :smile:

Lenke til kommentar

Gamecube er like kraftig som Xbox, men du har rett i at den mangler harddisk og nettverkskort. Gamecube har ingen bruk for dette, og hittill har ikke Xbox hatt det heller. Online spilling vil aldri ta av i denne generasjonen konsoller, og det er jeg glad for.

 

Makan til oppskrytt funksjon. Fordelen med konsoller er at man slipper å koble seg til internett for multiplayer. Det eneste man trenger er en ekstra kontroller. Det blir mye mer sosialt også, og dermed mer moro. Når spill som Halo, dropper bot'er pågrunn av at spillet skal komme på internett senere, blir jeg forbannet. Halo kunne vært et fantastisk bra spill, nå er det "bare" bra.

Lenke til kommentar

Nei, gamecube er ikke like kraftig som Xbox. Gi deg da, nå er det nok feilinformasjon fra deg!

 

Xbox har kraftigere cpu, mer ram, raskere skjermkort,

 

Xbox CPU 733Mhz

Gamecube CPU 485MHz

 

Xbox Minne 64mb

Gamecube minne 43mb

 

Xbox grafikk 250 MHz custom nVidia/MS Xchip

(125m poly/s,125m part/s)

Gamecube grafikk 202.5 MHz ATI "Flipper"

(6-12m poly/s, med alle effekter på)

 

Xbox har harddisk, dvdavspilling hvis man kjøper en fjernkontroll til 300,-

Som sagt, innebygget brebåndsadapter..

Xbox har Dolby Digital 5.1 lyd...

 

Prisen er ca det samme..

 

som sagt, velger man noe annet enn Xbox, så er man egentlig ganske blåst...

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-04-30 21:22 ]

Lenke til kommentar

ang. cpu i xbox og gamecube:

 

GameCube sin 485MHz PowerPC baserte CPU er mange ganger så kraftig som xbox sin P3 733MHz (mer lik Celeron, siden den har bare 50% av cache'n som er i en normal P3).

 

GameCube har raskere minne enn xbox.

 

ifølge div. rykter (altså ikke noe jeg påstår stemmer, bare noe jeg har hørt her og der) er loading tiden lavere på GameCube enn på xbox.

 

Hittil er det ikke sett, i noen spill, noen forskjeller på grafikk mellom xbox og gamecube. faktisk er det endel folk som synes gamecube sine spill, grafikk-messig, er penere enn xbox sine nåværende spill. (Star Wars Rogue Leader, Super Smash Brothers Melee bl.a.).

 

Dessuten er gamecube mye mindre enn xbox (fordel synes jeg), den er penere (min mening), den bråker ikke noe (noe xbox selvsagt gjør med store vifter og harddisk + bråkete dvd-rom). mini-dvd leseren på gamecube er faktisk meget stille.

 

håndkontrollen til gamecube er mye mye bedre, og er omtalt som den beste kontrolleren, enn xbox sin store sak.

Lenke til kommentar

alle hardware sites som har review'et xbox og gamecube sier at xbox har de klart beste spesifikasjonene, så kom ikke her! Gamecube er jo av samme generasjon som xbox, mye bedre enn ps2, men rent hardwaremessig er den ikke like kraftig som xbox.

 

Ang design, så syntes jeg Gamecube passer rett inn i brio katalogen, mens xbox godt kunne vært solgt på hificenteret eller hifiklubben, noe for de voksne mao. Håndkontrolleren som du poengerte også burde jo passe oss nordboere godt, siden vi er ganske store, i forhold til f.eks japanerne. Jeg syntes den er glimrende, og jeg har forholdsvis store hender...

Lenke til kommentar

tror du det er bare barn som spiller mario ? da tar du meget meget stor feil. jeg er 23 år, og digger mario..

 

dessuten, og påstå at gamecube er for unger, og at gc er "barnslig" osv, er helt tullete.. GC har forøvrig fått Resident Evil, ekslusivt (altså det kommer kun på GC fra nå av) - og det er vel neppe ett barnespill, eller hur? og dette er bare ett av mange eksempler. en liten reality-check anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...