Gå til innhold

ps2 v xbox


El_PoLLa

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-30 21:22, b-duvaland skrev:

Nei, gamecube er ikke like kraftig som Xbox. Gi deg da, nå er det nok feilinformasjon fra deg!


Xbox har kraftigere cpu, mer ram, raskere skjermkort,


Xbox CPU 733Mhz

Gamecube CPU 485MHz


Xbox Minne 64mb

Gamecube minne 43mb


Xbox grafikk 250 MHz custom nVidia/MS Xchip

(125m poly/s,125m part/s)

Gamecube grafikk 202.5 MHz ATI "Flipper"

(6-12m poly/s, med alle effekter på)


Xbox har harddisk, dvdavspilling hvis man kjøper en fjernkontroll til 300,-

Som sagt, innebygget brebåndsadapter..

Xbox har Dolby Digital 5.1 lyd...


Prisen er ca det samme..


som sagt, velger man noe annet enn Xbox, så er man egentlig ganske blåst...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-04-30 21:22 ]</font>


 

PowerPC prosessorer er som tidligere nevnt mye mer effektive enn Intel Pentium III. En G4 Mac kjører rævva av en Intel Pentium 4 på grafiske applikasjoner. Hvorfor tror du den grafiske industrien bruker disse prosessorene ellers? Hører dessuten at X-Box sliter med framerate på en del spill den også, bl.a. Fifa 2002 Worldcup. Smooth horisontal scrolling er fremdeles et problem hos visse Direct X spill.

 

Har verken X-Box, Gamecube eller PS2, men PS2 blir nok mitt førstevalg ved evt. kjøp. Krangl i vei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

humdidumdi.. jaha ? prisen for en xbox hos multicom.no er 2295,- , spillene ligger på 489,- og 499,- . gamecube blir lansert til mellom 1990,- og 2095,- som jeg har sett, altså en meget meget liten forskjell. spillene til gamecube vil vel ligge rundt 500 de også (spørs selvsagt hvor du kjøper de, er folk så dumme at de kjøper xbox spill hos akers mic for 699 istedenfor til 500 lappen andre steder, så får det bare være). ps2 ligger vel på ca. 2500, altså dyrere enn det en kan kjøpe xbox for, og ps2 spillene ligger vel mer i 599,- prisklassen, også dyrere (spørs igjen hvor folk handler).

 

altså har vel pris meget liten betydning, uansett hvilken console det er snakk om.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 22:38, superrune skrev:

De som klager på xbox nå er de som ikke har råd å kjøpe den. punktum.




 

jeg ville kjøpt ps2 hadde den kosta 4500 og xbox 2500... kunne kjøpt gf4, xbox, gamecube, ws, sykkel osv jeg hadde jeg lyst til det så jeg tror du tar "litt" feil der.

grunnen til att jeg kjøpte ps2 er fordi det er en veldig bra maskin og det er veldig mange veldig gøye spill til den. akkurat nå spiller jeg litt tekken tag, mye gta3, begynner på mgs2 og spiller en del timecrisis2. som mange andre liker jeg ps2 minst like godt som dere liker xbox.

Lenke til kommentar

For og si det enkelt, PS2 herjer over xbox og gamecube når det kommer til spill og bra spill, uten tvil. Men! pr. dags dato er xbox og gamecube i stand til og vare lengre i markedet, og ha penere spill, derfor har disse maskinene lengre markedsverdi slik som jeg ser det nå. Xbox har noen bra spill foreløpig, det har også gamecube. det beste hadde vært og hatt alle 3 konsollene, men det er det få som har råd til. Uansett, alle 3 konsollene er bra, noen er teknisk bedre enn andre, noen har bedre spill, osv - glem alt det der, se an spillene/spilltypen du er interessert i, og kjøp maskin deretter. Er en kun interessert i gore, blod, FPS og slikt, er xbox det klare valget av gc og xbox, er en interessert i alle typer spill, inkludert mario (mario er jo konge, når skal alle innse det?!), og litt av hvert, så sats på gamecube. vil du hamstre massevis av bra spill med en gang, istedenfor og må vente litt på nyere bra spill, så sats på PS2.

 

Alle maskinene har positive og negative sider, så det hadde vært fint om det hadde blitt slutt på console krigen. Vi lever tross alt i ett demokrati, der alle har rett til sin egen mening. Noen liker BMW, noen liker mercedes, andre liker Audi og Volvo, mens noen (heldige) får smykke seg med en ferrari o.l. smak og behag (og mulighet ang. det siste alternativet).

Lenke til kommentar

uff...massevis av sånne diskusjona ute og går ja.

jaja

får vl sei mi meining.

 

alt er opp til kalla spel du spela

ps2 og xbox kan nesten samenlignast på speltypane dar gc skille sg ut

so lika du litt meir voksne spel so kjøp ps2 elle xbox(ps2 har jo flest spel mn xbox er kratigare)

lika du litt meir varierande spel so kjøp en gc

 

e ska personli ha mg en gc pga av alle dei kule spela som kjem

 

 

 

(INGETING e mosomare en 4p på super mario smash,Goldeneye elleh mario kart(berre sånn at dåkke xbox fans som e so stolte av at dåkke og har 4 slots veit d))

Lenke til kommentar

Quote:


PowerPC prosessorer er som tidligere nevnt mye mer effektive enn Intel Pentium III. En G4 Mac kjører rævva av en Intel Pentium 4 på grafiske applikasjoner. Hvorfor tror du den grafiske industrien bruker disse prosessorene ellers? Hører dessuten at X-Box sliter med framerate på en del spill den også, bl.a. Fifa 2002 Worldcup. Smooth horisontal scrolling er fremdeles et problem hos visse Direct X spill.


Har verken X-Box, Gamecube eller PS2, men PS2 blir nok mitt førstevalg ved evt. kjøp. Krangl i vei!



 

Du har helt rett i at visse XBOX spill har litt framerate problemer. Men det går mest på optimalisering.. Som Jet Set Radio Future f.eks., det har noen irriterende slowdowns, men det er p.g.a. at de hadde en deadline, så de fikk ikke optimalisert bra nok. Ikke p.g.a. DirectX..

Lenke til kommentar

det med at gc er barnslig og ps2/xbox anbefales for litt mer voksne er heltr feil. jeg har en fetter på 7-8 år som spiller gta3 på ps2, en annen fetter på 10 år omtrent som spiler halo - jeg hadde det mye gøy når jeg runna mario64 og zelda ocarina of time til n64.

dvs att mange barn spiller "voksen" spill og mange voksne "barne" spill.

hvilken konsoll en liker kommer annpå spillene og smaken ens. akkurat nå mener jeg ps2 er det "tryggeste" valget siden det er så mange gode spill til den og ps1 ute nå.

Lenke til kommentar

Roamer: Joa, boter hadde ikke skadet! De brukte hvertfall nok tid på å lage spillet, rart de ikke klarte å makke inn boter. Når det er sagt så har jeg ikke spillt mot en ENESTE bot som har vært artig å spille mot. De er tørre, forutsigbare, upersonlige etc. etc. etc. Når en har muligheten så spiller en mot andre mennesker, det må du være enig i. Dog, det hadde vært kjekt om en hadde 2 brukne hoftebein og alle vennene hatet deg =P

 

El_Polla: GC har flere barnespill, ergo blir den sett på som mer barnslig. Noen (jeg blant annet =P ) liker å overdrive dette. Historien til nintendo viser også at de har alltid siktet seg inn på knøttene. Det er jo et enormt marked, det ser en i filmindustrien også, Disney-filmer har helt hårreisene boxoffice salg. Nintendo prøver å ro seg inn i det voksne markedet, som er en god ting. Selvfølgelig er det morro å spille "barne-spill", for meg er det historie og gøy-faktor som teller, ikke hvor mange regnbuefarger vi klarer å presse inn på skjermen. Undersøkelser viser at de som kjøper flest spill er single menn fra 25-30 år. Er ikke rart nintendo vil ha del av den kaken også, bare så synd dem har den styggeste konsollen. Helt ærlig, så forstår jeg ikke hva som er så pent/stilig med GC. Greit at den er liten og portabel, men i H da så støgg design! Ligner på en eggekoker, med expansion-slot! Håper bildene lider av NAD-syndromet, og at GC'en ser artigere ut i reallife.. *sukk*

 

Babbel babbel.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...