Gå til innhold

Trenger tips til kabinett for stille pc


Anbefalte innlegg

Har ikke sånn kjempenød for nytt kabinett, men driver å kikker iblant.

 

Mitt største problem er å bli kvitt cpu varme uten å bruke ekstra vifter. Kunne tenkt meg en "dell" løsning, trakt fra cpu til kabinett med vifte inni som blåser ut.

 

Serveren er den viktigste å få kverka de siste desibelene på. Men jeg vurderer å gå opp i cpu til enten 1.4Athlon eller 1900+Athlon, så da blir cpu varmere... kjipt.

Mulig jeg kjøper en 2500+ Barton cpu før de går ut av markedet også...

Men bare jeg får det blåst ut... Kan vel også løses med noe Sånt

 

Er også mulig at antall disker i serveren økes etterhvert, men nå er samsung både stille og lager lite varme (sammenlignet med *grøss* wd ), men det trekker jo opp. Litt usikkert hvordan det kan løses uten å bruke vifte.

 

Er ikke helt klar for vannkjøling enda, men må vel vurdere det også snart. Men først et fornuftig kabinett. Har en Chieftek DX idag, og det andre er sånn fjasetype. Ønsker et som har mange av samme tingene som Chieftek, og som er lettere og bedre tilpasset mine behov.

 

Har 2 Maskiner

 

Server:

AMD Duron 750 m/ Zalman CNPS6000

GF2MX m/ Zalman ZM80HP (overkill I know)

MSI HK

MIST 350W m/papst PSU

Samsung 40GB

Samsung 120GB

 

Workstation:

AMD Athlon 1.4 m/heimasnikkra kjøler (bråker litt) (planlagt byttes i?????)

GF4 Ti4600 - (planlagt å montere en zalman på den)

Asus HK (uten vifte på chipset)

MIST 350W m/papst PSU

Samsung 40GB

Samsung 120GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

luft fra cpu skal UT av kabinettet på best mulig måte. Det ene kabinettet jeg har i dag har ikke vifteutgang bak

 

...men jeg lurte også på andre løsninger for dette problemet. Tror ikke det vil hjelpe å stappe ei vifte bak cpu (for å blåse ut) siden den viften vil være stille/saktegående .. .hjelper jo men.... alt er relativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...