Gå til innhold

problem med 2 maskiner faktisk...


k-zen

Anbefalte innlegg

legger ut dette for en kamerat som sliter... :(

 

han har en Celeron 2,8ghz maskin som forsåvidt funker men det går sinnsykt sakte i bios, og den bootscreen til xp tar 25 min før den fortsetter og da funker maskinen som normalt i windows.

 

kommer ikke inn på bios setupen, blir bare svart skjerm...

har prøvd å resette bios (cmos jumperen) men samme problemet.

 

har også prøvd å flashe inn ny bios, men den stopper opp men får feilmeldingen "no fdd drive found" enda den står plugget i....

 

har faktisk fått startet den opp i sikkermodus en gang...

 

maskin specs: abit is7-v med celeron 2,8ghz, 1 stk 512mb ram brikke pc3200, radeon 9200, seagate sata harddisk, cdrw og cd rom.

 

 

da den ikke funka prøvde vi med gamle pcen men uten hell :(

 

det er en gammel Athlon 1200mhz på et Asus A7V133-VM hovedkort, med 256mb sdram. en 40gb ide harddisk. har et innebygd skjermkort og et geforce 2 agp kort.

 

men den piper når vi prøver å starte den opp... først piper den en gang (som betyr at alt er ok, tror vi), men så etter det har kommet opp primary master, secondary master osv, starter den å pipe og skjermen "blinker"

 

har forstått det sånn at de pipene skal si ifra hva som er feil, men har ikke fått til noe mere.

 

har prøvd å ta ut alle pci/agp kortene.

 

 

 

hjelp mottas med takk for å fikse en av maskinene... bruker forøvrig samme kabinett, mus, tastatur, høyttalere og skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det kanskje være at du har satt noen kontakter feil vei, enten på hovedkortet eller på harddisk, CD-ROM eller floppy? Eneste jeg kan tenke på i slengen.

Eller kan det være et master/slave-problem?

Gå over kontaktene og jumper'ne på alle enhetene og test på nytt, det er mitt forslag.

 

edit: skrivefeil rettet.

Endret av Lone*Desert-Fish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...