Gå til innhold

Lydløs P4 kjøler...


Dollar

Anbefalte innlegg

Ser på Zalman CNPS 6500 A hos 3dfxcool, noen som har erfaringer med disse viftene (enten til P4 eller Athlon)?

 

Vi ha noe jeg _ikke_ hører - samtidig vil jeg kunne kjøre en NW 1.8 @ 2.4GHz (circa). Er dette tingen tror dere? (varme vs vifte/cm3 matematikk er ikke min sterke side).

 

Koster jo 500 smekk så det er jo for dumt å finne ut etter 3 uker at det er noe junk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt dette oppsettet:

P4 2 GHZ Northwood

 

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

MCX478B - Socket478 (P4)

 

Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A)

8412N2GML - m/3-pins molexkontakt

 

Dyr, men trolig god løsning.

 

Forøverig er alt handlet hos microplex.no

 

 

mvh Christian

Lenke til kommentar

zalman er konge, men de tar så ille mye plass.... kjøp en swiftech mcx(?)478 og en stille papst vifte

- har den kjølern selv, mne bare til en amd da (kokeplate er det ikke nei, full load = max 40 og detta er med zalman silent fan) og den er KONGE!!!!

Lenke til kommentar

Eldorado, klokker du?

 

Jeg bestiller Zalman'n imårra - eneste jeg er litt i tvil om er om det bli kobbel eller alu utgaven.

 

Abit BD7 har en plastikk vifte-holder og der er vel neppe 810g helt bra (maskina flyttes MYE på).

 

Uansett - må kunne klokke litt, etter THG testen jeg så idag blir det jo nytt hovedkort om noen uker likevel.

Lenke til kommentar

Ser på bilder (guider om montarting) og lurte på.. krever viften at kabinettet har et "ledig spor" over AGP for å ventilere ut? Har bare 7 spor bak på min kasse, AGP'n bruker det øverste.

 

Tror jeg må gå for alu... kobberet ser rett og slett for tungt ut.

Lenke til kommentar

Har akkurat installert en zalman 5100 på mitt abit kg7 hovedkort med en AMD Athlon tbird 1400 cpu.

 

Med kjøleren kommer det fanmate, som zalman selv lager. Bestilte en ekstra, i god tro om at jeg kom til å få bruk for den før eller siden.

 

Noe tungvint installasjon, men til gjengjeld sitter kjøleren godt. Da jeg startet opp maskinen, og lot den surre og gå en stund, lå temperaturen på ca 42 grader. Da gikk viften på max. Skrudde ned på fanmate til laveste, men fortsatt en del støy.

Til min forskrekkelse fant jeg ut at GPU vifta til skjermkortet faktisk bråkte mer enn alle de andre viftene til sammen. Det er en crystal orbb jeg satte på da den originale asus viften tok kvelden. Da jeg nappet ut viften til denne, var maskinen tilnærmet lydløs. Dermed tok jeg den andre fanmate, koblet på skjermkort viften, og VIPS så har jeg eliminert det problemet også. I skrivende stund er systemet mitt så stille at det er en drøm. Temperaturen på CPU ligger på 49 grader, som fortsatt er bedre enn den gamle Coolermaster vifta jeg hadde (Som hørtes ut som en trailer).

 

Om det er anbefalt å bruke fanmate vet jeg ikke, men hos meg funker det som bare F*** og jeg er evig lykkelig for at jeg endelig kan sove med maskinen på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...