Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefale brannmur for liten bedrift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja man har ett gratis alternativ og noen av de beste brannmurenen er software basert og finnes i linux versjoner du har ett graits alternativ som fungerer for STORE bedrifter og krever overhode nesten ingen som helst av hardware.

 

det er en linux distrubisjon som heter smoothwall og du får tak i den på www.smoothwall.org den er liten og ganske hendig du jobber aldri på maskinen med ved hjelp av ett http interface den har den fordelen at man kan dele iper inn i grupper osv. for å gi vpn eller lignende tilgang til nettverket. anbefalles på det sterkeste.

 

ps jeg bruker ikke denne selv i og med at jeg ikke har hatt behov for brannmur hjemme.

 

og på jobben bruker vi ett program som heter checkpoint men det ligger i en pris klasse for rundt 200000 kroner for en 4 netverksporters løsning.

Lenke til kommentar
det er en linux distrubisjon som heter smoothwall og du får tak i den på www.smoothwall.org den er liten og ganske hendig du jobber aldri på maskinen med ved hjelp av ett http interface den har den fordelen at man kan dele iper inn i grupper osv. for å gi vpn eller lignende tilgang til nettverket. anbefalles på det sterkeste.

Bruker smoothwall på jobben. Har du sett noen step-by-step guider for å sette opp VPN på denne?

Lenke til kommentar
Hvor mange brukere er dere?

 

Check Point har noen HW bokser som er veldig fine for intil 25 brukere med VPN. Koster ikke så galt heller.

Vi er 7 brukere i dag, men jeg må ta høyde for 10-12 brukere. Har sett på Check Point hos MPX og synest det ble litt kostbart.... på ut med 9000 kr for en 25 bruker-box

Endret av redrazor
Lenke til kommentar

For smoothwall og clarkconnect er det ikke rare systemkravene. Fra PII og oppover. Et par nettkort og litt disk. Bør ha min 128 mB ram. Skjerm trengs kun ved installasjon. Dette burde holde for intill 5 brukere. Hvis det blir fler bør det kjøres litt mer inn i maskina.

Kjører selv CC på en PIII 450 med 384 ram og 13 gigg disk. Går så det gviner. Har ikke hatt problemer med det siden jeg installerte det.

Alt av instillinger og "drifting" er veldig oversiktelig og greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...