Gå til innhold

Får ikke startet PC'en, hva er galt?


kimmelimm

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite(stort) problem, jeg vet faktisk ikke helt hva det er. Jeg har nettopp kjøpt ny pc, men når jeg prøver å installere windows xp så får jeg sånn artig XP bluescreen i det den begynner på steget "finalizing".. noe som ikke er så kult.. Etter og ha tatt ut ram og satt ram inn igjen, tatt ut skjermkort og satt skjermkort inn igjen, så får jeg ikke noe reaksjon i det hele tatt, jeg får ikke startet pc'en en gang.. hva kan være galt ? :(

 

Her er specsa:

OCZ psu 420w

Gigabyte K8NSNXP-939 hk..

AMD Athlon 64 3500+

2x 512 Corsair 3200 XL minne (2-2-2-5)

1stk 74gig WD raptor hd (10000 rpm, S-ata)

1stk 160gig Seagate hd (s-ata 7200rpm)

Sapphire Radeon X800PRO -vivo

 

På forhånd takk for all hjelp! :)

 

Mvh meg.. jau..

Endret av kimmelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har ikke jeg så veldig greie på dette, men for meg så virker det som om raptor-disken er syndebukken, Fikk du med noen drivere til denne? I så tilfelle ville jeg prøvd å installere det når du blir bedt om å taste F6 for å installere drivere til tredjepartsprodukter (noe som skjer nesten umiddelbart etter at du har putta inn cd'en)

Lenke til kommentar
nå har ikke jeg så veldig greie på dette, men for meg så virker det som om raptor-disken er syndebukken, Fikk du med noen drivere til denne? I så tilfelle ville jeg prøvd å installere det når du blir bedt om å taste F6 for å installere drivere til tredjepartsprodukter (noe som skjer nesten umiddelbart etter at du har putta inn cd'en)

Mye mulig tilfellet. XP-Cden er vel uten hakk og store riper og den har funka før? kan være noe gæli med cden også..

Lenke til kommentar

Er det winxp med sp1 på cden eller den første?

I bios - om du har maskinen på en stund - hvordan er det med temperaturen, stiger den raskt?

I bios - om du setter hastigheten på rammen til svært safe verdier - kommer den lengre?

Om du ikke kommer noe lengre etter dette ville jeg plukket ut deler, ta vekk raptoren, bruk et annet skjermkort, rambrikker du vet funker, en annen strømforsyning.....full feilsøkning :D mange fine timer foran deg nå. Egentlig er jeg litt misunnelig - jeg vil også ha et så fett oppsett å feilsøke, gleden når den funker blir desto større :)

Lenke til kommentar

det er winxp med sp1 så vidt jeg vet, corp. ed. POLSK for å være helt ærlig :p eneste jeg kom over i farta..

 

 

jeg tror ikke det er disken.. for jeg har jo fått installert ca hele winxp liksom.. skjermkortet? hvorfor det? når jeg har hatt bilde og den har kommet så langt ? hadde vært greit om noen kom med noen dypere forklaringer...

tenker jeg prøver å ta ut alt og sette det på plass igjen senere, ser hva som skjer..

takk for all hjelp til nå!

Endret av kimmelimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...