Gå til innhold

Bit Torrent Fart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg er helt ny på bit torrent å d der.

jeg har lastet ned ABC å bynt å laste ned noe den laster ned i 7 kb i sec.

å hvordan åpner jeg porter?

har et topcom modem fra telenor

Endret av wolfenkill
Skrevet
Del opp/ned linjegastighet på 10 og du får max fart på en sånn linje.

ca 70-85 ned og ca 12-14 opp

Spredere/delere er ikke noe håndfast å gå etter for mange faktorer er med.

Hva driver de med(har de mange andre oppp/nedlastninger gående eller surrer på nettet og spiil har de som oftest ikke mye å gi deg)

Hvor stor linjehastighet har de opp og hvor mye har de satt clienten til å gi.

Hvor kommer trackeren eller brukerne fra.Er du på Suprnova feks så er nesten alle torrentene der fra andre trackere-kansje du uten å vite det sitter å deler med 90% Polakker .Svenske pirat bay har ofte torrents med fart pga flest svenske brukere som har i snitt raske dsl .Det motsatte er polske trackere der du kan risikere å slite i 2 dager for 100 MB pga de fleste brukerne er fra polen med VEEELDIG sakte linjer.

Hva driver du med(samtidig)kan sinke din nedlastning

Last ikke mange filer opp/ned samtidig for da blir automatisk hastigheten lavere.

1-2 filer er mere en nok somregel.(feks laster du ned 2 samtidig med en total nedlastningsfart på 70 greier du knapt halvparten med 6 samtidig)

Hvem client du bruker og hvilke tallverdier du setter i den.

Jeg har samme linje som du og laster nesten altid i 70-90 med azureus.

Men klart porter og brannmur kan ødelegge farta som nevnt.

Har du lite resurser på maskina så ikke bruk klienter som bruker mye men velg en som krever lite.burst er en bra client som bruker lite.

Det er mange andre grunner men her var noen

:!: Takk for informativt innlegg!

Angående åpne porter, så er det det som er problemet! P.S: Bruker ABC clinet nå.. Hvilke porte skal åpnes, og hvordan gjør jeg det..?

Skrevet

Skriv en mail til telenors kunde service og spør dem, skulle ikke ta lang tid. Hvis du ikke orker det kan du prøve deg på det jeg skreiv i mitt første innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har det problemet at jeg laster ned bare ved 1kb osv.. å den hadde 6xxx i feeds eller hva det var..

ports.jpg

kan noen her skrive hva jeg skal skrive i hver rute ?

-takk

EDIT: ow big pic

Endret av *Magnus*
Skrevet

For det første, det er ingen ting som heter BitTorrent bruker de og de portene. BitTrorrent er en protokoll som kan brukes gjennom akkuratt den porten det passer deg. Men tingen er at flere klienter er bundet til visse porter og man ikke har muligheten for å endre portene. Selv om fler og fler klienter har skjønt at mange porter er helt unødvendig.

At du trenger å åpne 120 porter for å bruke bittorrent er bare bullshit. Hvilken port andre bruker ut driter du i, fordi du ikke behøver å bruke den samme inn.

*magnus*, Nå er du mest sannsynlig på feil plass. Det screenshotet viser brannmuren som er innebygd i routeren din, men mest sannsynlig er det bare for porter under 1024 så i første omgang er det på virtual server du skal endre noe.

Ser du har en 3com router, det finnes flere guider til forwarding av 3com routere her, så hvis din er listet opp der så er du nokså godt i gang.

Skrevet
Enkelte steder er det gunstig å laste opp så mye som mulig pga såkallt ratio, derfor er det ikke så lurt å begrense uploaden. Det er fordi da blir ratioen(forholdet mellom DL/UL) skeivt, noe som gjør at man må vente en god stund før man kan laste ned siste release

Vet vilken side du sikter til! Hva er usernamet ditt der?

Skrevet

For det første vokser ikke slike sider ikke på trær og man vil gjerne ha dem for seg selv.

For det andre så har man ikke lov til å linke til slike sider på dette forumet.

Start i det litt mindre så kommer de litt bedre sidene/måtene etter hvert ;)

Skrevet (endret)
Enkelte steder er det gunstig å laste opp så mye som mulig pga såkallt ratio, derfor er det ikke så lurt å begrense uploaden. Det er fordi da blir ratioen(forholdet mellom DL/UL) skeivt, noe som gjør at man må vente en god stund før man kan laste ned siste release

Vet vilken side du sikter til! Hva er usernamet ditt der?

Det er som jokki sier. Her på dette forumet er det ikke lov å komme med en link til en "warez" side.... men mitt brukernavnet mitt er katsamoto

Endret av The_Miracle
Skrevet
Håper ikke jeg gjorde noe galt! la jo ikke ut link eller spurte om link

Nei. Du gjorde ingenting galt...

BTW: Hva er ditt brukernavn da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...