Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp prisen på ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ender helt sikkert med at Nextgentel må gjøre det samme som telenor, da spiller det null rolle hvem av dem man benytter seg av.

 

Har selv telenor ADSL, men kunne godt tenkt meg å bytte om til Nextgentel.

 

Sånn som telenor ADSL fungerer nå er helt utmerket bare synd det fungerer dårlig med download/upload samtidig, men slik er nå ADSL.

 

Jeg er overbevist at Nexg. må gjøre det samme (kutte ut fastpris) hvis telenor først har bestemt seg for det.

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-30 11:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 11:55, cooltech skrev:

Hvis Telenor setter opp prisenen må ikke nødvendigvis NextGenTel gjøre det samme. Så og si alle ADSL-operatørene leier linjer og sentraler av Telenor, men NextGenTel har sine egne sentraler med eget utstyr.



 

Stemmer det ja. Vi får vente å se. Gjør en det er jeg overbevist om at flere følger etter.

 

Uansett vil jeg skifte til Nextgentel når min bindigstid med Telenor er over.

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-30 12:00 ]

Lenke til kommentar

Noen fakta:

I Norge har vi 2 ADSL infrastrukturer. Det er NGT og Telenor.

NGT leverer ADSL, maks 8 Mbit.

Telenor leverer ADSL light, maks 2 mbit.

 

Andre leverandører leier oftest ADSL (kundemodemmodem og DSALM) av Telenor, og kjører dette over ATM inn i eget nett(hvis de har noe og derfra videre ut på Internett).

 

Overbooking er en selvfølge i alle ISP nett, men overbookingen er forskjellig. Jeg kjenner kun forholdstallene i Telenor, og de er stygge:

De overbooker med 50:1.

De tar utgangspunkt i kundens upload, typisk 128Kb.

128Kb pr kunde gir 16 pr 2mbit som er maks på ADSL light. Deretter overbooker de med 50. Det gir 16*50 kunder pr 2Mbit som gir 800 kunder.

 

Hyggelige tall ikke sant?

 

Iscariot

Lenke til kommentar

Haha.. Dette har jeg sagt i alle år.. TeleHOR er bare juks og bedrag

De kan umulig tape penger på noe sånt når det er så populært og pågangen er så stor. De sier jo selv at de vil ha flere kunder, men de er da så gjerrige at de stoppet utbyggingen av ADSL på ubestemt tid.

Det er jo ikke så veldig rart at de maktsjuke gjerrige grinebiterene ikke får mer kunder da.

Samtidig setter de opp prisen på ADSL og suger enda mer penger ut fra naive trangsynte kunder som tror at telenor fortsatt kan bidra med noe.(Eller har de noe valg ?) Finnes det i det hele tatt noe som er bra med telenor?

Bortsett fra at de faktisk tar telefonen på kundeservice.

 

BRENN TELEHOR! BRENN!

 

[ Denne Melding var redigert av: StirVoo på 2002-04-30 12:12 ]

Lenke til kommentar

Veel....

 

Telenor sier at de taper penger på grunn av utrulling av Adsl har gått for fort, nå mener jeg og erindre at utrulling av Adsl tvert imot har gått senere enn Telenor selv opprinnelig planla. Opplevde selv at dato for oppgradering av "min" sentral ble flyttet frem 5 ganger på 6 måneder.

 

Dessuten, dette utspillet har vel litt å gjøre med at det fokuseres stadig mere på bredbånd fra politikerhold. Med andre ord vil de vel prøve å grafse til seg skattepengene våre............

Lenke til kommentar

Har ikke telenor selv (HaldenNet), men frykter det værste fra de andre ISP'er hvis dette skjer. Siterer PCWorld Express "Et spørsmål kan da være hvordan mulighetene er for nye kunder, samt om andre bredbåndsleverandører går for tilsvarende prissystem." Skjer dette flytter jeg over grensa til Sverige (er heldigvis ikke langt), der kan de iallfall dette med utbygging og tilbud av rimelige tele/internett tjenester til kundene. Er egentlig ganske patetisk at et land som Norge som har enorme ressurser og overskudd ikke har like god dekning eller kan tilby tjenester på linje med Sverige, et land som fortsatt har gjeld til USA...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 13:11, Telcontar skrev:

Ser ut som om det blir gode tider for Chello/UPC igjen. Telehor kan jo ikke drive butikk, går stikk motsatt retning av hva kundene vil ha.


Kan man saksøke for villedende reklame mon tro? De sier jo null tellerskritt for ADSL reklamen.


Telehor fortjener konkurs så det suser.


Telcontar



 

Vil vel i alle fall tro at det er så stor endring av vilkårene for eksisterende kunder at det ikke burde bli noe problem å komme ut av en eventuell bindingstid.

Lenke til kommentar

De sier at de taper på ADSL...da må man jo tenke tilbake på hvor lenge de har hold tilbake teknologien (ADSL) til fordel for ISDN( som de tjente fett på)De kan ikke holde på slik de gjør... men men, hvis de dobler prisene så er det bare å si opp avtalen..bindingstiden gjeler ikke lenger. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-04-30 11:55, cooltech skrev:

Hvis Telenor setter opp prisenen må ikke nødvendigvis NextGenTel gjøre det samme. Så og si alle ADSL-operatørene leier linjer og sentraler av Telenor, men NextGenTel har sine egne sentraler med eget utstyr.



korrekt.Den 20.2.03 er bindingstiden over.Da kan eg vudere noen andre selskaper.Men bare om telenor setter opp prisene,d er allrede dyre,550kr i månen er dyrt for bare 704/128 .D skulle heller våre 704/256.
Lenke til kommentar

Her er svaret på hvorfor de taper penger......Manipulering

 

Jeg tviler på at Telenor setter ned prisene, selskapet forteller at Telenor Plus-divisjonen ikke tjener penger på ADSL. Men det er ikke noen overraskelse; 50-60 prosent av inntektene havner i Telenor Networks-divisjonen og regnskapene deres ble ikke diskutert på presentasjonen, sier Aarønæs.

http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/te20020430...454_er_70648203

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...