Gå til innhold

C: blei til raw-disk og hele datan klikka!


Anbefalte innlegg

I går funka datan. Så skrudde jeg den på i dag. Får melding om at en eller annen exe fil er borte. Starter på nytt. Nå er en dll fil borte. Datan kommer igang, men aldri i nærheten av windows.

 

Så jeg plukker ut harddisken og smeller den inn i en annen data. Og c: på den klikka datan har nå blitt en RAW-disk?!? Får ikke tilgang og det er ingenting på den. Hva skal det bety? To andre FAT32 partisjoner på samme harddisk er der, med innhold. Men hele windows partisjonen er rett og slett forsvunnet!

 

Finnes det noen forklaring på det her eller har harddisken dødd på seg?

Er det mulig å få tilbake de tinga som lå på C: (som nå er en raw-disk med 0 byte innhold og ingen tilgang)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe deg, . men det samme har skjedd med meg, hadde tre partisjoner (ntfs) og den med windows(C:), på virker ikke(blei til RAW), mens dei to andre virker..har prøvd å formatere å legge inn windows på nytt men til ingen nytte. prøvde på legge inn windows på en annen disk og det gikk, men når e skulle starte maskina dagen etterpå virket den ikke igjen..da skrudde e av pc`n og nappa disken ut med C: på, og da virket det fint.. viss du finner ut noe så vil e gjerne vite om det:) har du prøvd å formatert? dagene før den klikket så hang\hakket pc`n, skjedde det samme med deg?

Lenke til kommentar
Kan ikke hjelpe deg, . men det samme har skjedd med meg, hadde tre partisjoner (ntfs) og den med windows(C:), på virker ikke(blei til RAW), mens dei to andre virker..har prøvd å formatere å legge inn windows på nytt men til ingen nytte. prøvde på legge inn windows på en annen disk og det gikk, men når e skulle starte maskina dagen etterpå virket den ikke igjen..da skrudde e av pc`n og nappa disken ut med C: på, og da virket det fint.. viss du finner ut noe så vil e gjerne vite om det:) har du prøvd å formatert? dagene før den klikket så hang\hakket pc`n, skjedde det samme med deg?

Helt samme greia jo :) men datan her klikka og hang seg ikke før nei. Oppførte seg normalt helt til den tok kvelden.

Hei, har brukt ett prog. fra ontrack.com med hell på en del maskiner som er formatert etc., prøv dette og se om det hjelper deg, lykke til

Heihei, og takk for tipset :) var heldigvis ikke noe sinnsykt viktig på c: men skal prøve dette ontrack programmet likevel.

Lenke til kommentar

du har prøvd å fjerne C: sa du? hvor prøvde du å fjerne den? prøv å fjerne C: via å starte maskina di med en Windows 98 bootdiskett, så skriver du fdisk. der kan du prøve å fjerne C: partisjonen din. etter dette booter du maskina med XP cd`en og prøver å opprette en C: partisjonen som er i Fat32.

nå husker jeg ikke helt hvordan det var siden at det var lenge siden jeg formaterte XP nå, men er det ikke meningen at partisjonen skal være raw når man har opprettet en ny partisjone i XP sitt installasjonsprogram da? mener å huske det, men det er mulig jeg tar feil. uannsett, var det bra at det ikke var så mye viktig på C:`en din, kjipt når viktige ting går flauten, har opplevd det selv et par ganger.

 

jeg tror ikke at det er noe galt med selve disken din, det høres baret ut som at C: har fått seg en trøkk.

 

Lykke til.

Endret av wil
Lenke til kommentar
du har prøvd å fjerne C: sa du? hvor prøvde du å fjerne den? prøv å fjerne C: via å starte maskina di med en Windows 98 bootdiskett, så skriver du fdisk. der kan du prøve å fjerne C: partisjonen din. etter dette booter du maskina med XP cd`en og prøver å opprette en C: partisjonen som er i Fat32.

nå husker jeg ikke helt hvordan det var siden at det var lenge siden jeg formaterte XP nå, men er det ikke meningen at partisjonen skal være raw når man har opprettet en ny partisjone i XP sitt installasjonsprogram da? mener å huske det, men det er mulig jeg tar feil. uannsett, var det bra at det ikke var så mye viktig på C:`en din, kjipt når viktige ting går flauten, har opplevd det selv et par ganger.

 

jeg tror ikke at det er noe galt med selve disken din, det høres baret ut som at C: har fått seg en trøkk.

 

Lykke til.

Woho!!

Nå spinner den som aldri før igjen :thumbup:

tnx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...