Gå til innhold

PC til ca 14k. Komentarer plz


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny PC hvert øyeblikk. Har brukt den siste uken på å lese tester og priser og har kommet fram til disse delene.

 

Hovedkort : ASUS K8N-E deluxe 1325kr

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1590kr

3d : Shapphire Radeon 9800 pro 256 2538kr

RAM : Corsair value select PC3200 (1024) 1618kr

HDD: WD caviar se 200 S-ATA 200GB 1141kr

Nettverk : CNET 10/100/1000 320kr

DVD : NEC ND-2510a IDE sort 695kr

Skjerm : NEC 1760NX 3795kr

Mus og tastatur: Noe logitec greier til 385kr til sammen.......

CPU vifte: Cooler master hyper CPU 455kr

 

 

Det jeg skal bruke den til er mye skole greier som den takler fint, dessuten valgte jeg skjermen med tanke på at det er den med best fargegjengivning i LCD testen. Jeg spiller mest war craft3 så ghosting er ikke det jeg er mest redd for. Men på den andre siden gleder jeg meg til å teste Doom3 og HL2 på den. Jeg gadd ikke kjøpe 6800 ultra kort eller x800, de koster så sykt mye. Det jeg lurer på er om dette ser ut som et fornuftig valg av deler. Jeg har ett bra lydkort fra før av og ett sett meget dugelige høytalere. Kabinett skal jeg kjøpe av en kompis av meg. Meget fett med 2 artige blåe lys også.

 

Når det gjelder overklokking så er jeg ikke max på den fronten. Siste jeg overklokket var min duron 800mhz prosessor til 950mhz, det ved det kjente blyant trixet.

Jeg leste ett sted at 9800pro kortet kunne flashes til ett XT kort. Men jeg har ikke skillz nok til det tror jeg, men jeg har venner som kan hjelpe meg hvis jeg vil gjøre det. Det jeg har vært mest usikker på er HDD og RAM og kjøling :hmm:

 

Takk for all respons :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville heller ha byttet til dette kortet : Link

 

eller et annet kort i 6800 standard serien , koster ikke så veldig mye mer enn radeon 9800 256mb , men er mye bedre, tror jeg :yes:

 

her er et annet: link

 

jeg skal nok kjøpe det sistnevnte :love::p

Du har helt rett. SKal du først bruke så mye penger på skjermkort, så kan du like godt kjøpe GeForce 6800.

Det er et MYE bedre valg enn 9800pro, MYE kraftigere ut av esken er det og.

Det er det eneste jeg ville endret på. De ekstra pengene vil du takke deg selv for at du brukte! ;)

Lenke til kommentar

Mye kraftigere....tja. Jeg finner ikke specsene til begge kortene. Hva har egentlig de 128MB ekstra minne i kortet å si? Jeg synes også jeg har sett at klokkehastighetene er like på kortene, og max oppløsning er lik. Hvis du har masse fakta i hodet vil jeg gjerne høre hva som er bedre med 6800 kortet en 9800 kortet. Takker

 

ps. Jeg vet at 6800 er bedre, i tilfelle det virket som at jeg ikke trodde deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...