bergetun Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Har 2 128 GB disker som jeg tenkte aa installere som Raid 0 under installasjonen,alt var bare gode poter. XP spoer etter raid driveren naa du trekker f6. XP installasjonen koperer inn filene,men paa slutten saa spoer den etter floppy med noe raid drivere. Jeg fikk ikke med noe raid drivere og etter som jeg har soket paa nettet finnes det flere som har akkurat samme problemet som jeg har .. Noen som kan gi meg ? Jeg har lyst aa ha de 2 128 gb diskene mine i raid null fra starten av.. Er det mulig aa installere paa en disk, for saa aa installere de noedvendige driverene slik at jeg kan konventere de 2 diskene til Raid 0 ? Takker for svar
enl Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Hvorfor skal du bruke RAID 0 da? Det gir lite ytelsesforbedring ved normal bruk. I spill går lastingen f.eks. kjappere ved bruk av single disker enn disker i RAID. Det er primært ved typiske serveroppgaver, som f.eks. databaser, man får nytte av dette.
panzerwolf Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Du kan ikke installere først på en disk og så legge til en annen for å få raid 0. En nødløsning kan være å installere OS på en tredje disk, sette opp raid 0 på de to like diskene dine og bruke et program som f.eks. Ghost til å klone den tredje til raidet. Husk bare å legge inn drivere for raidet før du gjør dette. Du kan også se på den medfølgende CD'en om du klarer å trekke ut driverne derfra og over til diskett. Har akkurat samme hovedkort som deg, men er på jobb nå så jeg får ikke gitt deg noen detaljert beksrivelse. Mener du må ha med bl.a. en fil som heter oemsetup et-eller-annet
bergetun Skrevet 14. august 2004 Forfatter Skrevet 14. august 2004 Hvorfor skal du bruke RAID 0 da? Det gir lite ytelsesforbedring ved normal bruk. I spill går lastingen f.eks. kjappere ved bruk av single disker enn disker i RAID. Det er primært ved typiske serveroppgaver, som f.eks. databaser, man får nytte av dette. mener du virkelig at 2 disker satt opp i raid 0 gaar treigere enn en singel disk ? Hvorfor det om jeg kan spoerre ? Hoeres ikke helt logisk ut til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå