Gå til innhold

Noe rart med mitt geforce 6800?


Dimacruz

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt et gainward geforce 6800 ultra, og doom 3 var det første jeg testa. Doom 3 fungerer utmerket, MEN, når jeg prøvde far cry så ble ting ganske annerledes. Jeg detter ned i 20 fps veldig ofte, og dette med en oppløsning på 1024*768. details på high. Noe som er enda mer mystisk er når jeg spiller counter strike condition zero. der også detter jeg stadig ned på 30- 40 fps. Motoren som counterstrike bruker er jo flere år gammel og dette skulle gå kjempe glatt på mitt system.

 

Mitt oppsett:

p4 2.8

 

1024 ram(husker ikke hva slags men er sikkert det som er mest vanlig nå)

 

jeg kjører doom 3 på 1600*1200 details på high, og dette fungerer bedre enn far cry og nesten bedre enn counter strike.

 

Jeg skjønner ingenting. Er det noen som har en teori her om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et 9700pro + 2500xp @ 2.16 og klarer ikke å få 100fps i spillet stabilt hvis jeg ikke slår av 3dnow, sse1 og sse2.

Når jeg gjørt dette blir fpsn straks mer villig. Har også opplevd fps dropps når jeg har lite ram ledig på pcn.

100fps???

i hva slags spill??

hvertfall ikke far cry!!!

Lenke til kommentar

Jeg har de nyeste driverne og har nå lasta ned patch 1.2. Jeg detter ned til 20 fps ganske ofte når jeg spiller. Jeg har lagt merke til nå at fpsen blir ikke dårligere når jeg setter opp oppløsninga til 1600*1200. Jeg detter ned til 20 fps uansett om jeg har 1024*768 eller 1600*1200. er ikke dette litt rart?

Lenke til kommentar
Har du kjørt drivercleaner e.l. for å fjerne rester av gamle drivere?

 

Dette kan høres ut som du ikke har fjernet alt det gamle fra den gamle driveren din.

Kjører selv med POV 6800 ultra og sitter ikke med det problemet som 20 frames i sekundet.

Har lest ettpar steder at det er noen spillesekvenser i far cry at man kan dette ned ganske mye og har testet det selv i far cry. og det ene eksemplet er i begynnelsen du går ut fra hula og ser utover landskapet. der detter jeg ned til ca 30 FPS.

Men dette er visst vanlig sier de som har litt peil.

Gutta som lager spillet skulle visst se over den delen og ettpar andre steder i spillet.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...