Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med "active" mode i DC++


Anbefalte innlegg

Jepp,

jeg har et Thomson SpeedTouch 510 (fra telenor). Jeg prøvde å åpne port 1413 ved å gå på NAPT - NAPT entries - New - deretter plotte inn min egen IP i "inside IP", og la det stå som det er (0.0.0.0) i "outside IP". I "inside port" og "outside port" skrev jeg 1413. (som jeg leste skulle fungere med DC++.) Jeg lagde to entries, en med tcp og en med udp, disse skrev jeg det samme i.

 

I DC++ trykket jeg på "active", skrev inn min egen IP, og så 1413 som port.

 

Merkelig nok vil ikke DC++ søke. Velger jeg "passive" i settings finner jeg masse treff når jeg søker, men ikke i "active" mode.

 

Alle forslag til løsninger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet.

 

På den 3com routeren jeg er kjent med så må man lage en "virtuel server" og skrive at all trafikk som kommer inn på port 1412 (eller hvilken som helst annen port) skal gå til den ip'n din maskin har.

I dc++ må du skrive den samme porten som du skrev i den virtuelle serveren og den ip'n resten av verden ser at du har. Den ip'n finner du her: www.whatismyip.com

 

Om du ikke har virtuel server så har du noe som tilsvarer det. bare rot litt rundt i menyen på router'n ig les litt i manualen så finner du det nok.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

PS, trådstarter. Du sa du så etter en DC klient som kan laste ned fra flere samtidig?

 

Gå for RevConnect: www.revconnect.com

 

Er basert på den originale DC++ klienten og er nesten helt lik. Helt genial og fungerer som et skudd!

 

Får full hastighet hele tiden jeg :p (Rundt 275KB/s :p :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...