Gå til innhold

sp2 ikke på nett etterpå


Anbefalte innlegg

La inn sp2, men kom ikke på nett etterpå, har Lyse så jeg trenger kun default på nettverksinnstillingene (motta automatisk)

Fikk gul varseltrekant på ikonet for nettverkskortet, som sa at xp ikke fikk fornyet ipadressen. Koblet meg direkte mot bredbåndsrouteren, men akkurat det samme skjedde.

(Jeg kobler gjennom en D-Link 614 router)

 

Avinstalerte sp2, og alt fungerer igjen.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde så mye problemer med min at jeg la inn SP1 igjen.

Er vel den enkleste løsningen.

PS! kom på nett jeg da ,men så mye annet tull som var virkelig plagsomt.

 

Er vel en internett&nettverks tråd og siden han har problem med internett tilkobling så er nok denne tråden relevant eller??????? :hmm: sump

Endret av halnes1
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på at det er så lurt å være førstemann å innstallere slike oppdateringer. IBM har sagt at deres ansatte ikke må innstallere SP2 da den vil lage krøll i deres nettverkssystem, de vil lage en egen som passer til systemet.

 

Microsoft tilpasser den nok etterhvert som de får tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Grunnen til at større bedrifter velger å gå bort fra å installere SP2 ved første anledning er at forandringene er _store_, da spes. vedr. sikkerhet.

 

For privat personer har du tilnermet ikke noe valg siden den økte sikkerheten som SP2 gir deg er en tilnermet nødvendighet i Windows verden.

 

Nå må en heller ikke glemme at av de SP MS har gitt ut er det ikke noen som har hatt like stor oppmerksomhet og som det har blitt stilt slike forventninger til som SP2. Dette grunnet at de har lagt vekt på økt sikkerhet. De har dessuten hatt en lang beta tid på SPn, den har til og med blitt gjort tilgjengelig for folket hvor de da har fått mange tilbakemeldinger. De opprettet også egne nyhetsgrupper for SP2.

 

Så alt i alt er nok SP2 et godt steg i riktig retning for MS med tanke på feilsøking før final gis ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...