Gå til innhold

Lysstyrken I Doom 3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisan jeg heter Tom-Helge.

Jeg har et lite spm til dere som kan det her med tweaking av Doom 3. Jeg lurer på hvordan man forandrer på hvor lyst det skal være i brettene i Doom 3. Altså jeg vet at man kan justere Brightness i System i spillet, men det er ikke det jeg er ute etter, det er en forandring man kan gjøre ved å skrive inn et eller annet i DoomConfig / Autoexec eller i comand linja, og jeg vet at man kan justere styrken på lyset der 1 er det laveste, 2 litt kraftigere osv, og at 5 lyser opp en god del i brettene, og det var vist med bilder også på hvor mye lysere det ble når man satt den på 5. Jeg har lest hvordan man gjør det, men jeg klarer ikke å finne topicen igjen, så da håper jeg at dere kan hjelpe meg :thumbup:

:dribble: Hilsen Tom-Helge :dribble:

Endret av Terminator 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ødelegger jo det eneste Doom 3 har av atmosfære? Skal du være uhederlig kan du skru opp gammaen i skjermkortdriverene dine, eller med et tredjepartsprogram slik som Powerstrip.

Skrevet
Dette ødelegger jo det eneste Doom 3 har av atmosfære? Skal du være uhederlig kan du skru opp gammaen i skjermkortdriverene dine, eller med et tredjepartsprogram slik som Powerstrip.

Det stor forskjell på skjermer. Selv om jeg har rimelig grei og ganske lyssterk 19" har jeg valgt å sette gammaen opp til 1.3. Går man for høyt opp blir teksturene plastaktige og virker utvasket. Det ødelegger i hvert fall stemningen. Skader ikke å prøve seg litt frem.

Skrevet

Heisan.

Brightness står på 1.0, og Gamma'en står på 1.3 i DoomConfig.cfg, og da synes jeg det er lyst nok. Jeg vil ikke ha det lysere en det, siden spillet skal være mørkt og skummelt. Og det blir jo som om at det skulle være lyse dagen hvis jeg skrur opp Brightness og Gamma'en noe mere, for da blir det ikke artig å spille Doom 3.

Den skjermen jeg har nå som er en Apple 17" Studio Display er ganske lyssterk etter min mening. Der Lysstyrken er 200 cd/m, og Kontrasten er 350:1. Og det er jo ikke så dårlig det. Det eneste er at lysstyrken på skjermen kunne ha vært litt høyere en 200 cd/m. Siden nyere skjermer som lages i dag har en lysstyrke på 300-350 cd/m, og kontrast på 500-600:1 +++

:dribble: Hilsen Tom-Helge :dribble:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...