Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dreambox i trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har en dreambox med DLink 108Mbit Ethernet til trådløs adapter om ikke så lenge. Har imidlertidig også bestilt og fått et trådløst 108 Mbit pci kort og Access point, også fra D-link. Slik som jeg i ettertid (dårlig research!! :cry: ) har forstått hvilken funksjon AP har, er det kun til å "bridge" kablet og trådløst nettverk sammen. Jeg har planer om å kjøpe pocket pc med innebygd WLAN snart. Trenger jeg egentlig AP'en da, eller blir den overflødig siden resten av alle nettverks-klientene er trådløse?

Altså vil nettverket bestå av: Dreambox(ethernet til trådløs adaper)-> Stasjonær pc (trådløs pci)-> PDA (integrert WLAN)

Pc'en har også et vanlig nettverkskort med ADSL modemet koblet til.

Vil dette nettverket fungere uten AP/router/switch osv og samtidig dele ADSL-forbindelsen? Trenger jeg mer utstyr? Vil gjerne sende tilbake AP'en da den kostet 1100 kr!! :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det har ikke noen hensikt å koble et trådløst 108Mbit adapter til dreamboxens usb port, for det første skal dette settes opp til å fungere i en linux kernel (noe som ikke allti er like lett), og så er det kun en usb 1.1 port så da er 12Mbit max i overføring

 

da hadde jeg heller satt en AP på nettverksutgangen, og brukt det som bridge til en trådløs router eller noe sånt

Lenke til kommentar
det har ikke noen hensikt å koble et trådløst 108Mbit adapter til dreamboxens usb port, for det første skal dette settes opp til å fungere i en linux kernel (noe som ikke allti er like lett), og så er det kun en usb 1.1 port så da er 12Mbit max i overføring

 

da hadde jeg heller satt en AP på nettverksutgangen, og brukt det som bridge til en trådløs router eller noe sånt

Er ikke det han skal heller, han har en Ethernet-til-WLAN-overgang som skal brukes.

 

Du burde skaffe deg en router med integrert WLAN i stedet, det forenkler det hele en del :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...