Gå til innhold

Telefonmirakler og andre spøkelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Ja, bortsett fra at man bruker "urban legends" som fakta, ogsa sier man at dette var umulig. Well, duh, fordi alle av de tingene skjedde ikke slik. De var myter...

 

Jeg vet om bare ett tilfelle hvor noen ringte fra flyet, hvor det er dokumentert, og det var fra en fly-telefon. Det var masse rykter om at folk ringte med mobilen sin og slik, men det er umulig, sa det er selvfolgelig myter.

 

Passet til han ene som ble "funnet" tror jeg ogsa er en myte.

 

Gresset til Pentagon? Hva er det han snakker om? Rett etter angrepet ble det jo lagd massevis av sand oppa plenen til Pentagon slik at tunge kjoretoy kunne komme frem til Pentagons vegger.

 

Men for all del, bli slukt inn av lureri. Det er enkelt a skrive slike ting.

Forst lag et falsk premiss. Si at noe skjedde, som ikke skjedde. Dermed si at dette er umulig, og at dermed det er noe "rart" som foregar, eller at det er en konspirasjon eller noe slikt. Funker hver gang, pa idioter som runmad.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det er jo faktisk ikke helt umulig, når flyene synker for å ta inn for landing vil du jo også kunne få mobilsignaler. Men jeg er ikke den rette til å komme med tekniske analyser, men det er jo ikke umulig at noen har klart å ha korte mobilsamtaler.

Ehm, jo. Bare gi opp Joachim, det er umulig a ringe med en mobil fra et par tusen meters hoyde pa med den farten som et fly har. Det er umulig fordi da ma signalet hoppe fra en signalpost til den andre hele tiden, og da far den aldri tid til a stavfeste seg. Dette er grunnen til at man ikke far lov til a bruke mobil pa flyet, fordi det ville skapt kaos blant mobilnettverket pa bakken....

Det er ingen som snakker om a ringe fra mobil nar man lander Joachim, sa hvorfor snakker du om det?

Lenke til kommentar
Det er jo faktisk ikke helt umulig, når flyene synker for å ta inn for landing vil du jo også kunne få mobilsignaler. Men jeg er ikke den rette til å komme med tekniske analyser, men det er jo ikke umulig at noen har klart å ha korte mobilsamtaler.

Ehm, jo. Bare gi opp Joachim, det er umulig a ringe med en mobil fra et par tusen meters hoyde pa med den farten som et fly har. Det er umulig fordi da ma signalet hoppe fra en signalpost til den andre hele tiden, og da far den aldri tid til a stavfeste seg. Dette er grunnen til at man ikke far lov til a bruke mobil pa flyet, fordi det ville skapt kaos blant mobilnettverket pa bakken....

Det er ingen som snakker om a ringe fra mobil nar man lander Joachim, sa hvorfor snakker du om det?

Men en del av disse flyene fløy ikke på 2 000 meters høyde.. Så høyt var ikke WTC i NY heller. Jeg sier ikke at det kan ha blitt lange samtaler, men jeg vil tro man hadde dekning i toppetasjen i WTC NY. Altså burde man kunne de siste fem minuttenene f.eks. kunne ta en telefon.

 

OG JA, min telefon ringte under inflyvning SFO i fjor sommer. Dog tok jeg den ikke så jeg vet ikke hvor flott dette virker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Hoyden har ingenting a si, det er kun farten som har noe a si.

Man kan f.eks. snakke pa mobil pa et tog, fordi det ikke gar sa raskt, samme med en bil. Men et fly gar mye raskere... Og da ma signalet hoppe fra den ene posten til den andre...

 

De sier at du ikke skal bruke mobilen pa flyet fordi det bryter opp signalene til piloten, men dette er ikke sant... De sier dette for a skremme deg fra a gjore det, den egentlige grunnen er for at mobilnettverket pa bakken ikke skal bli fullstendig voldtatt av tusenvis av "signalhoppere" som ville brukt mye resursser innen nettverket.

Lenke til kommentar
Hoyden har ingenting a si, det er kun farten som har noe a si.

Man kan f.eks. snakke pa mobil pa et tog, fordi det ikke gar sa raskt, samme med en bil. Men et fly gar mye raskere... Og da ma signalet hoppe fra den ene posten til den andre...

 

De sier at du ikke skal bruke mobilen pa flyet fordi det bryter opp signalene til piloten, men dette er ikke sant... De sier dette for a skremme deg fra a gjore det, den egentlige grunnen er for at mobilnettverket pa bakken ikke skal bli fullstendig voldtatt av tusenvis av "signalhoppere" som ville brukt mye resursser innen nettverket.

OK, det er mulig, jeg har selv inside-information som kan fortelle at det å ha på mobilen ikke har stor invirkning på flyets tekniske anlegg. Men du har kanskje rett, at farten gjør det vanskelig. Jeg gir meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
OK, det er mulig, jeg har selv inside-information som kan fortelle at det å ha på mobilen ikke har stor invirkning på flyets tekniske anlegg. Men du har kanskje rett, at farten gjør det vanskelig. Jeg gir meg.

:w00t:

Hvis mobiler hadde virkelig hatt en effekt pa flyet, sa hadde de samlet inn alle mobiler for du kom deg pa flyet... Skulle de liksom ta sjansen pa at ingen slo pa mobilen? I don't think so...

Lenke til kommentar
OK, det er mulig, jeg har selv inside-information som kan fortelle at det å ha på mobilen ikke har stor invirkning på flyets tekniske anlegg. Men du har kanskje rett, at farten gjør det vanskelig. Jeg gir meg.

:w00t:

Hvis mobiler hadde virkelig hatt en effekt pa flyet, sa hadde de samlet inn alle mobiler for du kom deg pa flyet... Skulle de liksom ta sjansen pa at ingen slo pa mobilen? I don't think so...

Helt riktig. For jeg har som sagt glemt å slå den av ett par ganger.. Og jeg er nok ikke alene om det...

 

Jeg kjenner en forsikringsadvokat i luftfartsbransjen meget godt. Etter det jeg har blitt fortalt,ville aldri forsikringsselskapene tørre å forsikre et fly hvis det hadde gått til helvete bare én glemmer å slå av mobilen..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Takk for at du åpnet øynene mine, nå skjønner jeg endelig hvordan det henger sammen!

Aner jeg en tanke sarkasme her?:hmm:

Nesten hver gang jeg poster linker til "slike artikkler", har jeg lett for å bli kallt for en "konspirasjonsteorist" og andre ting, enda jeg ikke har skrevet artikklene selv.

Endret av runmad
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Nei, men du sluker artiklene ratt og du gar rett pa kroken til de.

Uten a tenke selv i ett sekund, for det er du visst ikke i stand til.

Du konkluderte jo nettopp med at ingen ringte fra flyene pa 9/11.

Dette gjor du bare fordi artikkelen har fullstendig rundlurt deg.

Heh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...