Gå til innhold

ACPI (Strømstyring) W2K


bigcape

Anbefalte innlegg

Har problemer med med strømstyring, dvs. at maskinen slår seg av uten å bruke knappen, i w2k.

Har to typer gamle (2-3 år) BX-maskiner med dette problemet. Maskinene OK Aopen HK med oppdatert bios.

Har prøvd å installere drivere på nytt i system, enhetsbehandling, datamaskin, men dette hjelper ikke.

Har noen vært borti dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at det mangler et "ikke" i spørsmålet ditt. For å få dette til å fungere må BIOS støtte ACPI-strømsparing og deretter kan du sjekke i Kontrollpanel, Display, Screen Saver, klikk på Power-knappen, Hibernate, og sett kryss for "Enable hibernation". Muligens stemmer ikke denne henvisningen 100%, men finn igjen der hvor du kan sette krysset for å slå på hibernation/dvalemodus så burde det fungere.

Lenke til kommentar

Takk for rådet. Men det hjalp dessverre ikke. Jeg fant imidlertid dette rådet fra Instigator og vil prøve det.

 

bigcape

 

***************

 

Instigator

 

 

Registrert:

2001-09-21

 

Meldinger: 52 Postet: 2001-10-30 11:00 ID: 4

--------------------------------------------------------------------------------

Har du sjekka at ACPI og APM er enable'a i bios? Husk at hk'et ditt må støtte acpi for at avslutt funksjonen m.m. skal funke i win2k. Som regel gjør de fleste hovedkort det, bare at win2k tror at de ikke gjør det! Slik gjør du for at Win2k skal skjønne at hk'et støtter ACPI:

 

1.Oppdater bios

2.Enable ACPI og APM i bios

3.Installer Win2k på nytt. !!NB!! Etter at dos-delen av Win2k er ferdig, og etter at du har reboota, så begynner resten av installasjonen. Her, når det står at du kan trykke F6 for å legge til scsi og raid, trykker du på F5, (ikke F6). Trykk flere ganger til du får opp en meny. Der velger du ACPI PC. Dette skal fungere. Det er mulig at det ser ut som om installasjonen fryser litt på noen steder, men bare gi det litt tid!

 

Jeg hadde faktisk det samme problemet som deg, og trodde det aldri skulle ordne seg, men følger du det jeg sa, skal det fungere.

 

[ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2001-10-30 11:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...