Gå til innhold

VMware i Linux


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å kjøre VMware Workstation 4.5.2 i SuSE 9.1, men får bare "VMware Workstation is installed, but it has not been (correctly) configured for your running kernel. To (re-)configure it, your system administrator must find and run "vmware-config.pl". For more information, please read the VMware Workstation documentation."

 

Hvordan fikser jeg da dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"VMware Workstation is installed, but it has not been (correctly) configured for your running kernel. To (re-)configure it, your system administrator must find and run "vmware-config.pl". For more information, please read the VMware Workstation documentation."

 

Så start en terminal, finn filen "vmware-config.pl", og kjør den som root. Det står svart på hvitt, mann. Kan du ikke lese?

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
"VMware Workstation is installed, but it has not been (correctly) configured for your running kernel. To (re-)configure it, your system administrator must find and run "vmware-config.pl". For more information, please read the VMware Workstation documentation."

 

Så start en terminal, finn filen "vmware-config.pl", og kjør den som root. Det står svart på hvitt, mann. Kan du ikke lese?

Hjelper jævlig mye å være overlegen.

Kanskje ikke alle er så jævlig "1337" som deg da vet du.

Kanskje ikke alle som vet hvordan i helvete man kjører ting fra terminalen heller, det er liksom bare første døgnet jeg har giddet og prøvd å sette meg inn i Linux.

Lenke til kommentar

Det jeg er sur for er det at istedet for å poste her, så kunne du bare lest error-beskjeden, og gjort det den sa at du burde gjøre.

 

Desverre er det alt for mange tidligere Windows-brukere som har blitt opplært at de ikke kan forstå error-beskjeder, og dermed ikke engang vil prøve å lese beskjedene de får. Så skjer ting som dette.

 

Det blir ganske plagsomt etter en stund, spesielt når det står så tydelig i error-beskjeden hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar

^^

Selvsagt skjønte jeg erroren.

Herregud.

Men ved Goophys hjelp fikk jeg startet VMware, så jeg trodde det gikk an å fikse det fra innpå der.

Du kunne faktisk ikke skrive kommandoen for å kjøre det i terminalen heller nei.

Så stor hjelp du var til, så kunne du vel kanskje bare oversett tråden, uten å la nerden i deg bli så provosert, som så mange ikke klarer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...