Kealle Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Heisann. Har kjøpt meg D-Link 108 mbit router, PCMCIA kort, og PCI kort. Dette har jeg satt opp på to maskiner. 1 Laptop (Fujitsu Siemens Amilio) AMD 2600, 256. og en stasjonær AMD 2800, 512. Laptop kjører på XP Home, mens stasjonær på XP Pro. Når jeg starter opp den bærbare med nettverkskortet i tar det evigheter for maskinen å starte. Om ikke det skulle være nok så lagger den dersom jeg spiller MP3 fra den stasjonære mellom nettverket (ingen andre prosesser går) Trykker ctlr alt delete og ser at jeg bruker 5 prosent av nettverksressursene. Faller inn og ut av internett på den bærbare heletiden, og må dra kortet inn og ut av maskina. Har gode signaler på begge maskinene... Og de stater at de går på 54 mbit (går like tregt når jeg setter igang 108) Hvis disse produktene er så rævva, så åker de rett tilbake til netshop! Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Tipper du kan prøve å bytte mellom: 1 La XP styre denne tilkoblingen 2 La medfølgende programvare styre denne tilkoblingen Her kan det være noe. Høres også ut som om du kan ha noe USB utsyr som ligger og poller i tillegg? Lenke til kommentar
RobinHood Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Kom på at det d-link produktet kjører en eller annen slags turbo for å få opp 108mbps, prøv å finne den funksjonen og sett den ned til "vanlig" 54 Tror dette har med at den bruker flere kanaler/frekvenser samtidig. Alternativt prøv å endre kanal (minst 3 fra den du bruker nå) Pga. støy andre (usynlige) nett i nærheten av deg, trådløs telefoner (gammel DECT) etc Good luck Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Har forsøkt det du sier om å bytte mellom XP og medfølgende utstyr. Har også forsøkt både 108 og 54 mbit. Begge er like dårlige. Blir litt usikker når du sier "noe usb utstyr som ligger å poller"??? Skal sjekke litt mer rundt omkring i routere, og bytte kanal. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Hei igjen. Har nå forsøkt ALT. Forskjellige kanaler osv. Klarer ikke engang å streame en 128 kbit mp3 over nettverket knirkfritt... Er d-link virkelig så dårlig? Kjørte med 3com 11 mbit før, og det var jo ti ganger så stabilt. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Er det ingen som kan hjelpe meg her eller?` Jeg fatter virkelig ikke hva som kan være feil... Dersom noen kan hjelpe meg via VNC eller lignende ville jeg vært skikkelig takknemlig Lenke til kommentar
Sneip Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Hei.. Jobber med D-link selv jeg og har hatt stort sett BARE gode erfaringer med produktene deres.. Den feilen du har.. virker som det er firmwaren på routeren din som tuller.. Det vare en firmware som laget slike feil. Har du sjekket på dlink.no om du har siste versjon av firware på routeren? Mens du er der... Sjekk også at du har siste versjon av drivere for kortene. Så noen xp tricks.. Har du SP1 = la dlink programvaren styre det trådløse nettverkskortet ditt. START => KONTROLLPANEL => VEDLIKEHOLD => ADMIN. TJENESTER BLABLA => TJENESTER og finn WIRELESS ZERO CONFIGURATION, deaktiver og stopp. Har du SP2 = la xp styre wlan kortet. Samme som før, sett manuelt og start. Endret 14. juli 2005 av Sneip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå