Gå til innhold

Ny char i Diablo...noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg tørka støvet av Diablo 2 og Expansion og skal lage ny char. Jeg har bestemt meg for enten Amazon eller Sorceress, jeg har alltid spilt Barbarian før. Så jeg lurte på :

Hvilke skills bør jeg velge som Amazon?

Hvilke skills bør jeg velge som Sorceress?

Hva bør jeg sette opp av vitality..dexterity osv. som Amazon?

Hva bør jeg sette opp av vitality..dexterity osv. som Sorceress?

Og til slutt...noen som har noe bra stuff som de har lyst å gi bort til en av de klassene? :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amazon er skikkelig kult. Spill med bue! Da er det brettet med de små hottentottene med blåserør easy peasy! Husker jeg var barbar og måtte springe etter dem, og knerte dem når jeg var helt innpå dem. Max dex'en så fort som mulig!

Skrevet
Nå har jeg tørka støvet av Diablo 2 og Expansion og skal lage ny char. Jeg har bestemt meg for enten Amazon eller Sorceress, jeg har alltid spilt Barbarian før. Så jeg lurte på :

Hvilke skills bør jeg velge som Amazon?

Hvilke skills bør jeg velge som Sorceress?

Hva bør jeg sette opp av vitality..dexterity osv. som Amazon?

Hva bør jeg sette opp av vitality..dexterity osv. som Sorceress?

Og til slutt...noen som har noe bra stuff som de har lyst å gi bort til en av de klassene? :ermm:

Tja...

Du skal spille singleplayer regner jeg med, eller? Du har lasta ned nyeste patch? (1.10)

Kan godt gi deg en del utstyr til amazon eller sorc om du vil ha...

Først må du nesten bestemme deg for en build...

Skal du lage amazon er en javazon eller en burizon det enkleste. Sorc har fått en del spenstige muligheter etter at 1.10 kom. En sorc basert på Blizzard er for eksempel nå ganske fett.

Har ikke laget med en sorc i 1.10 enda, men jeg kan vel ganske trygt anbefalle deg en forb/firewall sorc, den fungerer fortsatt. Du kan jo også lage en Blizzard sorc, denne er jo fantastisk til Mephruns etter det jeg har hørt.

Så, velg først en av disse:

- Javazon (bruker Lightning Fury som sitt hovedangrep, utrolig lett å få opp til level 85+, krever litt utstyr, men du kan få mye av det av meg)

- Burizon (er kanskje litt mer fleksibel når det gjelder skillpoints, basert på at man bruker Buriza (en crossbow), som du kan få)

- Blizzard Sorc (bruker stort sett kun Blizzard, kan være litt vanskelig for nybegynnere når man kommer til Hell, ganske økonomisk når det gjelder utstyr though)

- Forb/firewall Sorc (ganske lett å bruke, krever egentlig ikke noe fantastisk utstyr, klarer seg ofte ganske bra i Hell)

Eller du kan finne en eller annen skills som du synes høres morro ut, og jeg kan prøve å fikse en build rundt den...

Skrevet (endret)

Har en lvl 93 lader sorc som er fin i Hell. Bruker en av de mest mest anvendelige buildene som er basert på dual tree fire og cold...chill'em and kill'em. Builden fungerer aller best dersom du benytter den sammen med en annen(skelmaster necro er det ultimate) eller er flink til å bruke mercen din som tank. Builden er som følgende:

20 Glacial Spike(fryser grupper)

20 Blizzard

1 Cold Mast

20 Fireball

20 Meteor

1 Fire mast

1 Teleport

1 Warmth(pussig nok)

Strength: akkurat nok til å kunne bære det du vil

Dex: 45(for Oculus)

Life/Energy: ca 50/50, men når mana har kommet opp til ca 600, så hiver du alt resterende på life)

Merc må enten være fra Act 2 eller 5. Velger du Barbar mercen, som er min favoritt, må du benytte deg av Combat(tror jeg det var), som bruker Battle Call, noe som øker helsen din drastisk.

Blizz er main delay spell og fb bruker du som spam. Det fine med denne builden er at mer eller mindre alt i Hell har en eller flere immunities(med unntak av bossene som KUN har en), så du vil ikke slite så mye i Hell med denne builden, unntaket er de som er både F og C immune, men de mercen seg av.

En annen viktig ting å huske, denne builden er ferdig rundt lvl 80 så du har muligheten til å bruke de neste på det du vil, CM er vel å foretrekke, hvertfall hvis du skal møte Diablo Clone. Grunnen til å bare putte 1 poeng på CM og FM er disse ikke får noe synergies fra de øvrige spellsene(i motsetning til f.eks Meteor som mottar 5% økning prp lvl fb). Dessuten vil du sannsynligvis ha dem rundt lvl 8-12 alt ettersom hvor mange +skills items du har(samme gjelder for warmth), men når du har nådd lvl 85-90, så urde ikke det være noe problem.

Warmth vil også befinne seg rundt lvl 10, men siden du vil komme til å bruke en del socketed items, så vil du få bra mana regeneration der, så ikke mer enn 1 til warmth.

Dette er litt fritt oversatt (med litt personlig erfaring) fra der hvor jeg fant builden, les mer om den her:

http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=214093

Ellers finner du jo MYE nyttig informasjon på www.diabloii.net

Endret av BioNor
Skrevet

De første level up's som sorc er det lurt å ta en god del i warmth. Ta opp til ca 15-16. Jeg liker også å ta lightning, men ikke oppgrader mange på de enkle spellsa (de som er øverst på listen liksom). På lightning pleier jeg å ta chain lightning og lightning mastery. Thunderstorm er også morsomt. Deretter pleier jeg å ta cold, og få frozen orb. Grei strategi som funker for meg.

Skrevet

så fett triks !!

vi har alltid pleid å la server PC'r joine for å få litt ekstra vanskelighetsgrad...

Hvis du spiller sorc, ikke legg alle skills på én kategori; da sliter du på Hell. forb + noe som gjør mye skade = gøy

Skrevet
For øvrig, spiller man singleplayer, host heller et multiplayerspill. Trykk så på enter og skriv "/players 8". De første 10-15 levelene går på 0,svisj.

Den fungerer ikke i 1.10, hvertfall ikke på ladder.

Skrevet

BioNor: Nå i 1.10 lønner det seg som oftest å satse på ett skilltree pga synergies. Liker fire/cold hybridene jeg også altså... er jo veldig lette å lage, og krever egentlig ikke allverden av utstyr, samt fungerer finfint på hell. Det eneste jeg er bekymret for er at fyren akkurat skal starte. Han bør lage seg en MF-char snøggast råd. En Blizzard Sorc er jo kung på Meph...

Azton: Det lønner seg ikke å bruke mange skillpoints på Warmth nei... max 5 poeng her, hvis du ikke skal lage en økonomisk Novasorc eller noe.

Psi: /players fungerer på alle åpne chars, både singleplayer og multiplayer. Det eneste det ikke fungerer på er battle.net (dvs. ladder, og vanlige realms)

Skrevet (endret)

Er forsåvidt enig, men på Hell er man sjanseløs om man bare satser på ett tre. Hadde en lvl 86 Iceprincess som var mer eller mindre en atpåklatt på partyet, kunne ikke gjøre noe ettersom ca 1/3 er cold immune og på solo var det helt meningsløst. Act I og II gikk greit, men det stoppet opp på III, med dual tree går Baal run helt smertefritt, særlig når jeg spiller sammen med en skelmaster. Harr sett spillere som har fokus på alle trærne, da med dette oppsettet:

20 Blizzard

1 Cold mast

20 Fireball

20 Meteor

1 Fire mast

20 ChainLight

1 Light mast

1 Teleport

1 Warmth

...som har fungert vel så godt som min fb/met/gs/blizz

Det er jo heldigvis ingen fasit for hvordan man bør gjøre det, men etter min oppfatning syntes jeg den jeg har nå er den beste jeg har prøvd hitil. Single tree er ikke for meg hvertfall:-)

Endret av BioNor
Skrevet

Hehe, deg om det :)

Jeg synes nå det går greit... det er slikt man har Holy Freeze merc med reapers toll til :D

Kan sikte til min lvl88 javazon som klarer seg utmerket med kun lightningbasert damage på hell. Dette er singleplayer char. Man trenger jo strengt tatt ikke å drepe alle monstre heller...

Det er mulig at det finnes en større andel cold immunes enn det finnes lightning immunes dog..

Skrevet

Jeg kan love deg det er stor forskjell på ladder og SP, spesielt med tanke på immunities som er satt helt annereledes i SP, super unique monsters som er ikke-eksisterende på SP og i det hele tatt antall unique monsters. Ladder 1.10 er mer eller mindre laget slik at å gå solo gjennom Hell er tilnærmet umulig, ikke umulig, men ikke langt ifra. Med tanke på at du spiller SP, vil du aldri få oppleve problemer med DC ettersom du kun møter han på ladder(2000 SOJs som må selges er det ikke?).

Mercen fyller jeg på med Life Leech så han er noenlunde selvforsynt med liv men har en rad med FR just in case.

Men hvorfor spiller du SP når du har tilgang på nett? Utvalget av Magic og Set items er jo mye større på ladder.

Skrevet

Det ER moro! Begynte å spille for vel 2mnd siden etter en pause på godt og vel 2 år...www.diabloii.net har mange build guider dersom du trenger det:-)

Skrevet (endret)

Meteor/Blizz builden hørtes fornuftig ut. Jeg har akkurat testa en tri-elemental build for å sammenlikne med 1.09 patchen, og det er klart at dette fungerer rimelig dårlig i 1.10 pga all helsen monstrene har. Fordelen med tri-elemental er at man kan ta alt, men man støter på problemer i multiplayer games, da går det sakte. På den andre siden har man en fin MF build som kan kjøre alle typer runs. Baal-runs er lett å gjøre solo f.eks.

20 Frozen orb

1 Cold Mastery

20 Meteor

1 Fire Mastery

20 Nova

20 Lightning mastery.

Resten i Mana Shield/frozen armor.

Er på level 87 nå tror jeg så builden er ikke helt ferdig, men den duger ikke i multiplayer, så jeg går ikke noe videre med den. Funker veldig bra i solo pit-runs f.eks. Ligger på rundt 1600+ i mana og 800+ i Life. Str på 110 (Gladiator Bane), dex på 25 (+ noen charms). Resists litt i overkant av 0%. Med act 2 mercens aura har man drøye 10000 i defense.

Amazon synes jeg man kan variere mer med nå. Før var det normalt å maxe Lightning fury, og ha f.eks buri og guided arrow som skill nr 2. Guided arrow utgår vel omtrent nå, den er jo rimelig nerfa.

Jeg tester en Lightning Fury/Fend build nå, og synes det fungerer bra.

20 Lightning Fury

20 Fend

20 Valkyrie

Resten på critical og attack rating. Bruker et belte som gir piercing attack, husker ikke hva det het. Ellers Stormshield, Shaftstop, Gaze (-80% reduced damage), så elemental fiender er stort sett problemet. Men det forsvinner når jeg får jobba litt med resists (rundt 0%), er rundt level 80 nå.

Ellers tester jeg en strafe/cold arrow build, men husker ikke så mye om det. Tror det er bedre enn multi arrow nå pga +bonuser til strafe og ingenting til multiarrow.

Det jeg synes 1.10 patchen forandra totalt er viktigheten av gode mercs. Og mercen er veldig viktig nå. F.eks en act 2 (defensive) merc level 80+ med det rette utstyret er jo omtrent udødelig. Putt en kelpie snare på han (lvl 33 required) og alle bosser er lette. Armorer på 1400+ def og gaze eller en annen leech hjelm (crown of thieves eller no), så har du det du trenger.

Endret av Ripsta
Skrevet

Mana shield hører vel hjemme i 1'eren;-) Er vel energy shield du tenker på? Men hvorfor Frozen Armour? Skjønner det godt på norm og nm, men på Hell er det bortkastet etter min mening. Dex bør vel opp på 45 dersom du ønsker de feteste globene(Oculus har krav på 45).

Har fokusert en del på res og på Hell så ligger jeg faktisk på +65 på alle utenom P som er på 4 akkurat nå. Spiller sammen med en kompis som er Skelmaster, så trenger ikke tenke på phys dmg, kun elemental, så for meg er res et være eller ikke være.

Etter jeg har nådd clvl99, så skal jeg forsøke druid., virker som en spennende char..

Amazon har jeg aldri forsøkt så den kan jeg ikke uttale meg om.

Skrevet
For øvrig, spiller man singleplayer, host heller et multiplayerspill. Trykk så på enter og skriv "/players 8". De første 10-15 levelene går på 0,svisj.

Den fungerer ikke i 1.10, hvertfall ikke på ladder.

Tror han mente når man spiller utenom bnet, altså på singleplayer.

Uansett, jeg spiller selv med sorc og paladin. Bowama har blitt ekstremt mye dårligere etter at de fjernet pierce fra guided arrow. Sorc fungerer dårlig dersom du skal spille singleplayer, ettersom mange er cold/fire/lightning immune i hell.

Men paladin klarer alt, jeg anbefaller deg en hammerdin, det er kult å spille med, og han slipper det problemet med immune monstere, og dersom du klarer å finne noen items med 1-3+ all skills så gjør hammerne veldig god skade. Men da må du velge riktige skills;

20 Points i Concentration

20 Points i Vigor

20 Points i Blessed Aim

20 Points i Blessed Hammer

Og resten i Holy Shield

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...