kcobain Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Vi handlet ruter igår. Fordi vi har utvidet dataparken. Vi har ikke peilling så det hadde vært greit og fått vite følgende. Når vi skal installere ruter så kommer det opp spørsmål om åssen bredbånd vi har. * Cabel Modem * Fixed-ip Xdsl * PPPoE * PPTP * BigPond Vi har .Tele2. Adsl, så hva skal vi velge?
Thorvald Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 PPoe er for telenor. Du skal nok ha fixed ip. Bruk ip-adressen du får når du kobler pc`en direkte til modemet. P.S Hvis den adressen du får er 192.168.1.xxx og routeren også gir ut 192.168.1.xxx, så må du forandre ip-adressen på en av delene. Lettest med roteren. Hvis du skal inn på modemet til tele2 så er brukernavn : Tele2 passord: 2elet
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 That is correct, jeg skal heretter feste lesebrillene litt strammere.
agvg Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Du skal nok ha fixed ip.Bruk ip-adressen du får når du kobler pc`en direkte til modemet. Da bør han være sikker på at han har et ericsson-modem satt opp som router, hvis ikke så er den rette innstillingen: * Cabel Modem, som er 3com sin måte og si tildelt IP fra DHCP svjv.
kcobain Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 (endret) Har problemer med og kommer inn på rutern. Vi får ipene 168.254.xxx.xxx og subnet mask 255.255.0.0 og den skal være 255.255.255.0, skjønner ikke no. Vi har rutern SMC7004vbr v.2 og adsl modem Thomson Speedtouch 510i. Noen som kan forklare åssen man instalere en ruter fra a til å? Endret 5. august 2004 av kcobain
kcobain Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Den er veldig dårlig. Skjønner den ikke.
Kimmer Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 (endret) Hei, Har selv ADSL fra Tele2 og en Baricade router/firewall bak modem'et. Det er lettest/bedst at slå av router/firewall funktjonen i Thomson modem'et. Derefter settes Baricade'en til å få Statisk IP. Har selv Ericson modem - vet ikke hvordan man gør med et Thompson. Prøv å søk her på forumet. edit: Elendige lesebriller jeg har :-) Mvh Kimmer Endret 5. august 2004 av Kimmer
kcobain Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Rutern vi har kjøpt er SMC7004vbr v.2 Vi fikk ikke ericsson Adsl modem fra .Tele2. men en Thomson Speedtouch 510i.
Kimmer Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Hei, Et søk på 'Thomson Speedtouch 510i' ga 2 sider med resultater. Bare å lese igennem Hvis ikke du finder noget kan du prøve å sende en mail til Tele2 support, hvor du spørger, hvodan du 'Bridger' dit Thompson modem, fordi du har købt en mye bedre router/firewall. PS. Vanskeligt for normale folk å få til med 2 routere på samme nettverk. Mvh Kimmer
agvg Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Har problemer med og kommer inn på rutern. Vi får ipene 168.254.xxx.xxx og subnet mask 255.255.0.0 og den skal være 255.255.255.0, skjønner ikke no. Ser ut som kablingsproblemer iog med dere ikke får IP fra routeren, sjekk nettkort og kabler før du gjør noe annet.
kcobain Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 (endret) Men jeg sitter jo på internett adsl nå uten problemer med samme kabel. Da skal vel den være i orden? Endret 5. august 2004 av kcobain
agvg Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Men jeg sitter jo på internett adsl nå uten problemer med samme kabel.Da skal vel den være i orden? Ikke nødvendigvis hvis modemet bare har en 10Mb/s port og routeren går på 100Mb/s.
kcobain Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Det er to lys på rutern per port. den ene er at det er tilkoblet og den andre er god link. Begge lyser fult. skal det ikke være iorden da?
agvg Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Det er to lys på rutern per port. den ene er at det er tilkoblet og den andre er god link. Begge lyser fult. skal det ikke være iorden da? Hva skjer om du plugger inn routeren men ikke modemet og restarter routeren, får du same IP og hva skjer om du prøver og fornye IP-en?
kcobain Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Da kommer følgende. Feil! DHCP server ikke tilgjenglig.
agvg Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Da kommer følgende. Feil! DHCP server ikke tilgjenglig. Regnet med det. Da har du to valg vil jeg tro, kableproblemer eller en defekt router, er det noen resettknapp på den eller rutine så kan du prøve og resette den.
kcobain Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Takker for alle svar. Siden alle kablene er nye og lyset i ruter viser at det er god kontakt så regner jeg med at det er rutern det er no feil med. Jeg sendte mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå