Gå til innhold

Feil montering farlig?


.vision

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bestilte meg nytt kabinett her om dagen fra microplex og er i ferd med å montere over på det nye kabinettet. Ettersom jeg ikke vet all verdens om kablene som ligger strød i pcen, så lurer jeg på om det kan være farlig og montere hdd led,power led eller noen av disse feil på hovedkortet? :love:

 

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kobler LEDene feil vei så vil den ikke lyse, da er det bare å snu den.

 

Hvis du kobler power/reset på en LED-uttak så vil du svi den utgangen når du trykker inn power/reset-knappen. Se i manualen, så står det fint forklart hvordan du skal koble. Power/reset-knapp har ingen polaritet på kabelen, så denne er det ett fett hvordan du kobler. På LEDene er den fargede ledningen positiv side og skal på pinne 1.

Lenke til kommentar

jeg hadde litt tull med dissa ledningene jeg også, jeg har asus k8n-e deluxe hovedkort. men eneste problemet jeg hadde var at pcen ikke ville starte.. så jeg kikka litt på manualen og så at jeg hadde plasert ett par av dem litt feil. jeg er ikke sikker på om det har noe å si om denna skrifta på ledningene (kontaktene på ledningene) skal være opp eller ned forhold til hovedkortet. men jeg festa dem så all skriften pekte opp mot hovedkortet. og hvis jeg ikke husker feil så var pins-ene på hovedkortet farga så du så om det skulle være en 4 pin\3 pin eller 2 pins kontakt festa der.. du får det nok til. eneste som kan gå galt er at alt går galt :p

Endret av TheBuG
Lenke til kommentar
hmm, merklig.. her er alle verdens farger  :ermm:

:hmm:

 

Kan du ta et bilde og legge ut? Hvis du får koblet sånn nogenlunde riktig så vil det ikke skje noe galt, bare at LEDene ikke lyser.

Det kan jeg sikkert.. Men skal det noe mer strøm på hovedkortet enn den "tjukke ledningen" ? for jeg har testa, og det virker rett og slett ut som at det ikke er strøm :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...