Gå til innhold

Sted for bytting av instrumenter?


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Sitter her med en Fender Deluxe Stratocaster, med 2 tex-mex humbuckers og floyd rose som jeg vil ha bytta inn i en tilsvarende bass gitar eller penger..

 

Men anner ikke helt hvor jeg skal selge den, og hvor mye evt den er verd?

 

Den koster 8250kr for 9mnd siden, nesten ubrukt og perfekt tilstand, ikke en ripe:)

 

Alle ideer og tips mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde heller satse på å få solgt den privat. Du får nok mer penger for den da. Prøv www.musikkweb.no/musikkpraksis

...det er norges største annonseplass for instrumenter.

 

For verdivurdering, bør du sjekke med en seriøs forhandler, som f.eks Immerslund i Oslo. Der jobber det folk som VEIT hva sånt er verdt.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

"Liksom-Fendere" med Floyd Rose har liten verdi på bruktmarkedet. Snakker av erfaring da jeg forsøkte å selge en jeg hadde. Den var god å spille på og alt det der, men da jeg skulle selge den for å oppgradere, sjekket jeg i en musikkforretning, og fikk et tilbud som var lattervekkende dårlig. Fikk solgt den privat for bare litt mer, og kommer aldri til å kjøpe noe slikt igjen uansett.

 

Så prøv å selge den privat istedet for å bytte i butikk, for tro meg, du vil få mer igjen for den på privatmarkedet. Bytt aldri slike ting i butikk.

Lenke til kommentar

Forskjellen på en Mexican fender og American er stort sett hvor den er laget..

 

Men som du sier, du får lite i butikken, det får du egentlig for alt, men har en intressert privatperson nå, til rundt 5500kr, den er strøken tilstand så det er jo grei pris.

 

 

---

 

Noe som irriterer meg med fender'en er det såkalte Floyd Rose systemet...

Det er ikke mer Floyd rose enn en vanlig tremelo arm, dog det er lagt ved for og holde toner og slikt.. jaja:)

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk bortimot mobbet for det FR systemet på japsefenderen min :!: Men fler som spilte på den inntrømte at den var regelrett deilig å spille på. Veldig lettspilt og god lyd.

 

Høres ut som du får en bra pris, grattis! Jeg skal kikke på Ibanez igjen neste gang jeg skal ha en ny planke. Har bare en roundbody akustisk gitar med preamp nå, for ideer, øving og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...