Gå til innhold

Iomega REV - Min nye venn?


Anbefalte innlegg

Noen som har brukt den?

 

Er litt småforvirret, halvparten av tiden fremstiller de den som en "harddisk" med den tilhørende funksjonalitet, andre halvparten som en backup streamer..

 

Det jeg gjerne vil vite.. kan man bruke denne enheten (med lagringselement) som en harddisk (a la gamle zipdisk), hvor man kan lagre MP3'er og filmer og dokument og jobbe opp mot enheten.

 

Eller:

 

Er det mer som de gamle tapene.. du må hente dataene ut fra lagringsenheten, over på en harddisk og så jobbe med dem, for dernest å kjøre dem inn på lagringsenheten igjen?

 

 

Jeg er stygt redd min formulering er noe dårlig, jeg har aldri satt meg så godt inn i backup løsninger av denne typen (ekte menn tar ikke backup, men gråter ofte.), har alltid brent filene jeg ville spare på en DVD/CD eller bare flyttet dem over på en standard sekundær harddisk.. men synes dette hørtes interessant ut, hvis man faktisk kan bruke den som en stabel eksterne harddisker...

Men håper noen kan svare meg..

(Åja, jeg er klar over at rent prismessig får man mer for pengene ved å kjøpe en "ordentlig" ekstern harddisk"

:) )

 

Det blir kanskje dyrere, men litt mer praktisk enn stabel på stabel av DVD-R plater..

 

Ny teknologi <= :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Discussion Thread

---------------------------------------------------------------

Chat Transcript - 08/05/2004 04:32 PM

Andreas: Good day sir

Andreas: I have only one small question

Andreas: I think I am going to buy one of those REV units, but there's one thing I am not entirely certain if I have understood correctly.

Andreas: Can the unit (with "cartridges") be used almost as a Harddrive, only that you eject the disks, when you feel like it? Similar to the CD-RW/DVD-RW disks?

Brandon: Yes.

Andreas: So that I can, in essence, use it as several small harddrives, using the standard explorer interface in WindowsXP, and can I work with documents on the unit, such as everything from Word documents to movie files, or must they be moved to the real harddrive first?

Brandon: The drive is an external storage unit, which can be used to store data.

Brandon: Like a hard drive

Andreas: Ah, splendid :-) I was somewhat uncertain because of all the references to tape/backup devices that occured on the page :-) Many thanks, have a splendid day :-)

Brandon: Please do not hesitate to contact us if you need further assistance. Once again, thank you for using the Iomega Online Store live chat service.

Brandon: disconnected

Endret av hellfury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...